Kellopelikuningas (Gigi ja Henry, #2)

Kellopelikuningas

Magdalena Hai
Julkaistu: kesäkuu 17, 2013 (Karisto)
Tyylit: fantasia, vaihtoehtohistoriasteampunk, nuoret
Avainsanat: kotimainen

Kansi: Sára Köteleki. Sidottu.

Kiitetyn seikkailutarinan toinen osa

Pakolaisprinsessa Gigin perhe on jättänyt rähjäisen Alhaiston taakseen ja solahtanut osaksi Keloburgin yläluokkaa. Gigin isästä on tullut arvostettu keksijä, joka rakentaa jättiläismäistä ilmalaivaa Keloburgin mahtimiehelle. Mutta kun suosiotaan kasvattava fanaattinen uskonlahko Sokean Jumalan veljeskunta alkaa saarnata, että muukalaiset ja ilmalaivat pitäisi hävittää, on Gigin ja hänen parhaan ystävänsä katupoika Henryn sukellettava jälleen seikkailuun…

Kellopelikuninkaan omaperäiseen, kiehtovasti kuvattuun maailmaan kuuluvat niin ihmissudet, jännittävät härvelit kuin merirosvotkin. Gigin ja Henryn seikkailuista kertova sarja on steampunkia, fantasialla höystettyä 1800-luvun vaihtoehtohistoriaa. Steampunkin suosio on nousussa myös Suomessa.

Gigi ja Henry -sarjan ensimmäinen osa Kerjäläisprinsessa sai lukijoilta ja kriitikoilta innostuneen vastaanoton ja valittiin ehdolle LukuVarkaus-palkinnolle.

(muokattu 13.06.2017)

Aurinkokuninkaan perintö (Nuorten 10 mk:n sarja, #9)Vartijat: Alkemistien kaupunki (Vartijat, #2)Punainen kuningatar (Hopea, #1)Titaanien kirous (Percy Jackson, #3)Avain (Engelsfors-trilogia, #3)

Reta Anna Maria avatar
Jos pidit edes rahtusen aiemmasta osasta, suosittelen lukemaan tämän jatko-osan. Mielestäni Kellopelikuningas on oikeasti parempi jatko-osa, joka pureutuu niihin ongelmiin, jotka jäivät nyppimään edellisen osan kohdalla. Gigin hahmonkehitys on hienoa ja mukaan on heitetty muutama uusi kiinnostava hahmo. Nuortenkirjaksi kategorioidusta kirjasta löytää tällainen parikymppinenkin lukija jotain pureskeltavaa.
Matti Karjalainen avatar
Magdalena Hain "Kellopelikuningas" (Karisto, 2013) on keskimmäinen osa Gigin ja Henryn seikkailuista kertovassa steampunk-trilogiassa. Seikkailu sijoittuu vaihtoehtohistorialliselle 1800-luvulle, ja mukana vilisee ilmalaivoja, ihmissusia, merkillisiä keksintöjä, lapsista koostuvan katujengiläisten ryhmän, kaikkeen valmiita uskonnollisia fanaatikkoja, huippupahan pääpahiksen ja kaikkea muutakin mitä hyvä seikkailuromaani tarvitsee. Sarjan avausosa "Kerjäläisprinsessa" oli jo sekin ... (lisää)
StaCa avatar
Näin aikuislukijasta trilogia tuntuu pääsevän kunnolla ihon alle vasta Kellopelikuninkaassa. Vasta tämä osa avaa Gigin ja Henryn taustoja ja persoonaa kunnolla. Kirjan aikana ehtii hengittää ja nauttia Magdalena Hain käsittämättömän hienosta kyvystä piirtää ihmisiä ja paikkoja sanoillaan painumatta kliseisiin. Kyllä. Haluan lisää.
Ruusy avatar
4.5
Ihana kirja! Suosittelen ehdottomasti. Hämmästyttää edelleenkin miten kirjailija keksii näinkin tapahtumarikkaita tarinoita.
LordStenhammar
Uusin jäsen: Katariina Kauta-Mero