Da Vinci -koodi (Robert Langdon, #2)

Da Vinci -koodi

Dan Brown
Julkaistu: 2004 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: The Da Vinci Code
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: jännitys, mysteeri
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Pirkko Biström. Sidottu ja nidottu laitos.

Loistava trilleri mystikkojen suurimmasta salaisuudesta

Mikä on salaisuus, jonka paljastumista mahtava Vatikaani pelkää eniten? Sitä on varjellut vuosisatojen ajan salaseura, jonka jäseniin on kuulunut eräitä maailman kuuluisimpia taiteilijoita ja tiedemiehiä. Miksi he kätkivät töihinsä monia vihjeitä, mutta eivät uskaltaneet paljastaa tietämästään enempää?

Professori Robert Langdon tutkii työkseen uskonnollisia symboleita, mutta työmatka Pariisiin mullistaa kaiken. Ranskalainen poliisi herättää hänet hotellista ja pyytää mukaansa Louvreen. Maailman kuuluisimman museon johtava kuraattori Jacques Saunière on murhattu.

Viimeisinä hetkinään hän jätti Louvreen salaperäisen viestin, jonka selvittämiseen tarvitaan Langdonin asiantuntemusta. Arvoitusta tulkitsemaan kutsutaan myös viehättävä Sophie Neveu, joka kuuluu Ranskan tiedustelupalvelun taitavimpiin kryptologeihin. Viesti johdattaa heidät vaarallisen salaisuuden jäljille. Sen edestä ollaan valmiita kuolemaan – ja murhaamaan.

Da Vinci -koodi on mestarillinen trilleri, joka on kukkuroillaan kiehtovaa kulttuuri- ja taidehistoriaa mystisistä salaseuroista ja salaperäisistä symboleista. Ennen kaikkea se on erinomaisen vetävää jännitystä, joka pitää tiukasti otteessaan. Uskallatko selvittää Da Vinci -koodin?

"Lue kirja ja valaistu." – The Washington Post Book World

(muokattu 11.12.2017)

Salomonin perintöProfeetan soturitInferno (Robert Langdon, #4)Kiistaton todisteNeitsytkivi (Mortimer, #1)

Dragonil avatar
Ehdottomasti paras Dan Brownin kirja jonka olen lukenut! Mikä on parasta, juoni on tehty uskottavasti ja asiat selitetty kunnolla. Muitakin ''salaliittoteoria'' kirjoja on tullut luettua, eivätkä ne vedä vertoja tälle mestariteokselle. Suosittelisin lukemaan kirjan kuvitetun teoksen, koska se tekee lukuhetkestä vielä paremman! Painoksessa on kuvat kaikista paikoista/maalauksista joista puhutaan, ja se tekee lukemisesta helpompaa. Suosittelen kaikille, toivottaen nautinnollisia lukuhetkiä!
Haldir avatar
Dan Brown on loistava kirjailija. Da Vinci-koodissa jännitys pysyy alusta loppuun asti, mutta kaikein mahtavinta kirjassa on se, että nuo paikat ja historialliset tapahtumat ovat totta... Uskottava juoni, joka vie mennessään... Suosittelen kaikille erittäin lämpimästi:)
Angeliqa avatar

Ihan mielettömän mielenkiintoista, yrittää itsekin kirjan mukana selvittää salaliittoja ja kuvioita ja loppuun saakka jännittää mitä siinä käy.

Saki avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Kirjaneito avatar
Da Vinci -koodi on erittäin mukaansatempaava ja jännittävä kirja. Tapahtumat eivät seisahdu hetkeksikään, koko ajan joko selviää uutta tai sitten juostaan poliiseja karkuun. Ja välillä kuvaillaan rakennusten arkkitehtuuria tai historiaa. Minä pidän nerokkaista suunnitelmista ja arvoitusten ratkaisemisesta ja siinä mielessä Da Vinci -koodi olikin minulle erittäin antoisa ja nautinnollinen kirja. Lukija saa pohdiskella arvoitusta Langdonin ja tämän apurin, Sophie Neveaun ... (lisää)
Myrsky10 avatar
Hyvä ja ihan mielenkiintoinen kirja. Todenmukaiset paikat tekevät kirjasta erilaista luettavaa.
LordStenhammar, Orduuka, Jussi, Pisania
Uusin jäsen: ArunaK