Aseenkantajan kunnia (Keskilinnan ritarit #1) - J. S. Meresmaa7.00

Kansi: J. S. Meresmaa. Sähkökirja.

”He ottivat miekkani ja kerrankin olin tyytyväinen, että isäni oli kuollut.”

Nuori ja tunnollinen Konno Nasovalainen on valmistumaisillaan aseenkantajain killasta ja kypsä astumaan ritari Jehrem Kovdasin palvelukseen. Kun Jehrem yllättäen kieltäytyykin valitsemasta Konnoa, romahtaa nuoren aseenkantajalupauksen tulevaisuus. Sitten käy ilmi, ettei Jehremin edellisen aseenkantajan kuolema ehkä ollutkaan onnettomuus, ja että Konno saattaa olla vaarassa. Mutta tuleeko uhka läheltä vai kaukaa?

Keskiaikaistyyppinen fantasiatarina tarjoaa murhan ja poliittista kieroilua, mutta se on myös kaunis tarina ystävyydestä ja rajat ylittävästä rakkaudesta. Meresmaa osoittaa taitavasti, ettei hyvän tarinan luomiseen tarvita satoja sivuja.

J. S. Meresmaa (synt. 1983) on tamperelainen kirjailija, jolta on julkaistu romaanien lisäksi useita novelleja niin antologioissa kuin lehdissä.

Keskustelua: J. S. Meresmaa :: viestejä 4 kpl

Arvosanalla: 7.00/10
Arvosanoja: 8
Muokattu: huhtikuu 26, 2015

Keskilinnan ritarit -kirjasarja

"Murhia, juonia, valtapelejä sekä miesten välistä intohimoa. Keskilinna. Kaupunki, jonka kuningas hallitsee alusmaita hovijuonten puristuksessa. Kaupunki, jossa ritarin ovela mieli on hänen paras aseensa – ja toisinaan hänen tuhonsa."

Keskilinnan ritarit6.72
Aseenkantajan kunnia (Keskilinnan ritarit #1)7.00
Ritarin ansio (Keskilinnan ritarit #2)6.76
Kuninkaan tahto (Keskilinnan ritarit #3)7.66

Kirja-arvioita

6/10 |
joulukuu 11, 2013
Mifonkeja en ole vielä saanut aikaiseksi aloittaa, joten päätin kokeilla tätä kertomusta, kun innostuin ostamaan e-kirjoja. Ilmeisesti pidemmän tarinan alku, joka ei vielä kauheasti vakuuttanut. Miksi ihmiset ei vaan voi kertoa asioista ...