Keijukaiset

Keijukaiset

Marjut Hjelt
Julkaistu: 2011 (Suomalaisen kirjallisuuden seura)
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: tietokirja
Avainsanat: mytologia

Keijukaiset: Totta ja tarinaa toisesta maailmasta. Kuvittanut Jaana Aalto. Sidottu.

Kaivattu uusittu laitos upeasta tarina- ja kuvakirjasta. Marjut Hjelt on koonnut keijukaisista kertovat tarinat, joista suuri osa on ikivanhaa perinnettä. Kertomuksissa seikkailevat niin kuuluisat keijukaiset kuin vähemmän tunnetut hahmot, kuten suomalaiset männinkäiset, hittuset, keikkaat, hörviäiset ja pönttöhiittiset. Tarinoiden lomassa on tietoa keijukaisten elämästä ja tavoista. Jaana Aallon lumoava kuvitus vie keijujen taikamaailmaan.

muokattu 25.06.2016

Hobitti: Odottamaton matka. Kuvitettu opasSarjakuvasensuuriTajunnan alkemistit: Kuusikymmenluvun mystiikka ja Vesimiehen ajan pimeä puoliToisten kirjoissaKotimaisia nykykertojia 5 (Kotimaisia nykykertojia, #5)

Adolfina Romanov avatar
Kirjoittanut

Yleensä vierastan kaikkea kotimaista kirjallisuutta klassikot poislukien, mutta tämän sain tavallaan lahjaksi, ja jotenkin se vain päätyi etelänmatkalle lukemiseksi (kieltämättä vähän erikoinen valinta), mutta loppuun sai nykäistyä. Minun kirjaani muuten koristaa tekijäkaksikon nimmarit! Mutta oli muuten todella upea teos! Kauniita kuvia, tarinoita, ns. hahmoprofiileja, lajiesittelyjä, keijuhoroskooppi (minä olin hörviäinen), kansainvälisten taiteilijioiden ja tekijöiden ... (lisää)

Tea-Marisa Kinnunen
Uusin jäsen: Tea-Marisa Kinnunen