Keijukaiset

Keijukaiset

Marjut Hjelt
Julkaistu: 2011 (Suomalaisen kirjallisuuden seura)
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: tietokirja
Avainsanat: mytologia

Keijukaiset: Totta ja tarinaa toisesta maailmasta. Kuvittanut Jaana Aalto. Sidottu.

Kaivattu uusittu laitos upeasta tarina- ja kuvakirjasta. Marjut Hjelt on koonnut keijukaisista kertovat tarinat, joista suuri osa on ikivanhaa perinnettä. Kertomuksissa seikkailevat niin kuuluisat keijukaiset kuin vähemmän tunnetut hahmot, kuten suomalaiset männinkäiset, hittuset, keikkaat, hörviäiset ja pönttöhiittiset. Tarinoiden lomassa on tietoa keijukaisten elämästä ja tavoista. Jaana Aallon lumoava kuvitus vie keijujen taikamaailmaan.

(muokattu 25.06.2016)

Vahvaa väkeä: Kotimaisia uskomus- ja fantasiaolentojaLapsuuden sadut ja seikkailutPuu ja lehtiKuuntelen heinäsirkkoja: Merkintöjä demokratiastaHannun basaarissa: Hannu Blommilan 50-vuotis juhlakirja

Adolfina Romanov avatar

Yleensä vierastan kaikkea kotimaista kirjallisuutta klassikot poislukien, mutta tämän sain tavallaan lahjaksi, ja jotenkin se vain päätyi etelänmatkalle lukemiseksi (kieltämättä vähän erikoinen valinta), mutta loppuun sai nykäistyä. Minun kirjaani muuten koristaa tekijäkaksikon nimmarit! Mutta oli muuten todella upea teos! Kauniita kuvia, tarinoita, ns. hahmoprofiileja, lajiesittelyjä, keijuhoroskooppi (minä olin hörviäinen), kansainvälisten taiteilijioiden ja tekijöiden ... (lisää)

Taru Väyrynen
Uusin jäsen: Irma Niemiaho