Määrätty (Yön talo, #9)

Määrätty

P. C. Cast, Kristin Cast
Julkaistu: toukokuu 28, 2014 (Otava)
Alkuperäinen nimi: Destined
Avainsanat: vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu.

Yön talon valtaavat uudet, uhkaavat voimat.

Zoey on vihdoin kotona, minne hän kuuluukin, ja Stark on hänen rinnallaan. Hänen täytyy kuitenkin valmistautua kohtaamaan Neferet – kunhan Neuvosto vain tunnustaisi hänen asemansa ylipapittarena.

Salaperäinen Aurox, syntisen hyvännäköinen teinipoika, on todellisuudessa luotu salaiseksi aseeksi, mutta siitä tietää vain Neferet. Zoey aistiikin pojassa jotain tuttua...

Paljastuuko Neferetin todellinen luonne ennen kuin hän onnistuu hiljentämään vihollisensa? Pystyykö Zoey herättämään Auroxissa uinuvan ihmisen ja pelastamaan hänet?

(muokattu 15.02.2016)

Vartijat: Alkemistien kaupunki (Vartijat, #2)Salattu (Yön talo, #10)Pelastettu (Yön talo, #12)Lasikaupunki (Varjojen kaupungit, #3)Vartijat (Vartijat, #1)

Kirjakaapin tyttö avatar
2.5
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Riley Charlotte avatar
Mukavan pituinen kirja ilman tylsiä kohtia. Oli osattain ihan kiva juttu, että Kaksoset erosivat, Shauneesta ainakin löytyi ihan uusia puolia. Neferetin sais kyllä jo kuopata maan alle, se kun on vaan niin ärsyttävä. Sarja etenee tuttuun tapaan. Kalona Refaim suhde oli mielenkiintoinen, ja tykkäsin tosi paljon kun Kalona päätti lopuksi suojella ja palvella Thanatosia. Saa nähdä miten Neferetille käy seuraavassa kirjassa.
Q_Black avatar
Jälleen kerran pääsi sukeltamaan Yön talon viekoittelevaan maailmaan. Tämä sarja kyllä jakaa mielipiteitä suuntaan jos toiseen. Ehkä olen hiukan sitä mieltä, että ainakin osassa kirjoja juoni junnaa paikallaan ja varmasti tästä olisi saanut näppärän sarjan pienemmälläkin kirjamäärällä, mutta no... en valita. Vaikka näissä esiintyy joskus lapsellisuuksia niin tämä sarja on edelleen lähellä sydäntä. Pidin tästä osasta koska tässä oli paljon mielenkiintoista ... (lisää)
Nage avatar
3.5
Luin tän joskus enkuks, mutta muisotaakseni tässäkään ei tapahtunut melkein mitään. Vasta ihan lopussa tapahtui jotain jota voisi edes tapahtumaksi kutsua. Mutta toivon nyt vaan kovasti että Zoey pitää ne näppinsä erossa Auroxista ja pysyy vaan siinä Starkissa. ps. VIHAAN niitä Zoeyn jatkuvia kolmio-, neliö-, viisiö- yms. draamoja!
Luinwen avatar
2.0

Määrätty on hieman väliosan makuinen, mutta kyllä siinä asioita tapahtuukin; varsinkin kirjan loppupuolella. Mukiin menevä kirja, varsinkin Yön talo-sarjan mittapuulla.

Lue koko arvostelu täältä: https://haaveenakirjailijanura.blogspot.fi/2017/05/p-c-cast-kristin-cast-maaratty.html

lolde avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Myrsky10 avatar
3.5
Ehdottomasti hyvä kirja. Alku vaikutti hieman pitkäveteiseltä, mutta kirja parani kyllä paljon loppua kohti. Suurena miinuksena kuitenkin mainittakoon se, että kirjassa oli PALJON kirjoitusvirheitä. Kannattaa lukea, jos on lukenut aiemmatkin osat.
Fantasylover` avatar
3.5
Luin tän just eilen loppuun ja oli kyllä hyvä , ei voi muuta sanoa. Jäin kuitenkin odottamaan jotain yllättävämpiä käänteitä, mitä tästä kirjasta ehkä hieman puuttuu. Vaikka tapahtumat hieman junnaavatkin, ei tämä kirja jätä kyllä kylmäksi, sillä taustalla lymyilee aina kysymys "mitä seuraavaksi tapahtuu?". Tykkään tän sarjan kielestä, mut suomentajalla ja/ tai tarkistuttajalla ei ole ollut kaikki kotona. Ihan järkyttäviä kirjotusvirheitä ja yhdessä vaiheessa ... (lisää)
Uusin jäsen: Ira Saxholm