Yhä sininen taivas (Paljaan taivaan alla, #3)

Yhä sininen taivas

Veronica Rossi
Julkaistu: toukokuu 15, 2014 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Into the Still Blue
Tyylit: scifidystopia, nuoret
Avainsanat: ekokatastrofit

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu.

Tunnelma eetteritaivaan alla tihentyy!

Panosten kovetessa Perry ja Aria päätyvät riskialttiiseen ratkaisuun. Dystopiatrilogian päätösosa käynnistää kuumeisen kilpajuoksun kohti merentakaista turvapaikkaa. Perryä tuleva mittelö ei pelota, mutta heimon uusille tulokkaille ulkomaailma on arvaamattomia vaaroja täynnä. Ja onko eetterimuurien murtaminen edes mahdollista ilman kaapatun Cinderin poikkeuksellisia kykyjä?

Perry ja Aria kokoavat voimansa mahdottomalta tuntuvaan pelastustehtävään: löytävätkö he ystävänsä ja onko myyttinen paratiisi sittenkin pelkkää legendaa?

Bestsellerlistoja tykittäneen sarjan aikaisemmat osat Paljaan taivaan alla ja Halki ikiyön valloittivat genren ystävät ikää ja kansallisuutta katsomatta. Taidokas sarja on lunastanut paikkansa myös verkkolukupiireissä ja kirjastojen lainavinkkien suosikkina.

(muokattu 28.04.2016)

Pimeä sydän (Mystic City, #2)Viallinen (Viallinen, #1)Julma maaPaljaan taivaan alla (Paljaan taivaan alla, #1)Delirium: Rakkaus on harhaa (Delirium-trilogia, #1)

Riley Charlotte avatar
Salde avatar

Ah, mikä eeppinen kamppailu selviytymisestä, kuten genreen kuuluu. Minua epäilytti jossain vaiheessa, että voidaanko tästä suosta vielä nousta, mutta hyvin kirjailija on saanut tarinan kirjoitettua loppuun. Olisin kaivannut enemmän ensimmäisen osan romanttista henkeä, mutta kyllähän tämäkin meni. Aivan mukava kirja.

jp avatar
Yö (Eit) avatar
Moonlight avatar
4.5
Ahh..ihana trilogia sai yhä ihanamman lopetuksen! Rakastuin koko kirjasarjaan jo heti alusta alkaen, eikä mielipiteeni muuttunut missää kohtia. Henkilöt olivat harvinaisen hyviä, moniuloitteisia ja aitoja, rakastuin todella moniin, kuten teitysti Roariin, Perryyn, Soreniin, Taloniin, Cinderiin ymsyms..Loppu oli onnellinen ja onnistunut kirjailijalta, vaikkakin Cinderin kohtalo jäi harmittamaan, vaikka olihan se ihan hyvä ratkaisu ymmärrettävä, ei aina kaikkia voida pelastaa :( ... (lisää)
Myrsky10 avatar
3.5
Hyvä kirja. Yllättäviä juonenkäänteitä oli useampikin. Itse pidin silti ehkä vielä enemmän edellisistä osista, mutta erittäin hyvä oli tämäkin kirja.
Janski_ avatar
Odotin kovasti, että pääsisin lukemaan kyseisen kirjan. Odotus kyllä palkittiin. Kirjassa oli paljon odottamattomia juonenkäänteitä, jotka toivat kirjaan lisää mielenkiintoa. Kirja oli aivan ihana, harmittaa vain ettei siihen ole odotettavissa jatkoa?? :(
Kirassiina avatar
Sain kirjan eilen käteeni eikä lukemiseen mennyt kuin yksi yö. Kirja oli loistava lopetus sarjalle. Yhä-sininen oli juuri sellainen miksi sen kuvittelin. Lopu on onnellinen. Kirja on kirjoitettu hyvin ja henkilöiden tuskaan, epävarmuuteen ja muihinkin tunteisiin samastui huomaamatta, yhtäkkiä huomasin itsekkin miettiväni miten vuorovetiset saataisiin vietyä Yhä-siniseen ja miten Sablen saisi hengiltä. Tunsin myös Perryn ja Roarin kostonhimon ja tuskan Livin vuoksi.
Kirjakaapin tyttö avatar
Q_Black avatar
Olen kyllä pitänyt tästä sarjasta alusta alkaen todella paljon ja mielestäni tämä kirja oli trilogialle kunniallinen ja erittäin jännittävä päätös. Oli loistavaa jälleen kerran sukeltaa sisukkaan Arian, luolamies - Perryn ja humoristisen Roarin maailmaan. Tässä kirjassa oli aika pitkälle melko synkeä tunnelma ja pelko siitä miten päähenkilöiden käy koska vastoinkäymisiä tuli useammankin kerran. Välillä melkein tuntui, että pidättelin hengitystä lukiessani ... (lisää)
Nage avatar
4.5
No nyt loppui taas yhksi ihana sarja, kohta ei ole enää mitään luettavaa. Mutta itse kirjaan, kirja oli mielestäni ihana ja olen siihen tyytyväinen, vaikka siitä ei tulluistaan sellaisat VAUU kokemusta joka olisi antanut 5 tähteä. Ainoa "miinus", jos tätä miinukseksi nyt haluaa sanoa, oli se että tuntuu kuin Arian ja Perryn "pään sisään" ei pästy tässä läheskään yhtä hyvin kuin viimeksi, eli oli hitusen pinta puolisempaa kuin edeltäjänsä. Myös kaikkien tuttujen ... (lisää)
rudi92 avatar
Vihdoi tämäkin sarja sai päätöksensä. Ja loistava päätös se olikin! Yhä sininen taivas on ihana päätös ihanalle sarjalle, ja onnekseni kaikki ihanimmat hahmot jävät eloon. Aria ja Perry ovat olleet alust lähtien ihana pari ja varsinkin Perrystä olen pitänyt kovasti. Myös Roar on todella ihana, vaikka tässä kirjassa hän olikin erilainen mitä kahdessa edellisessä. Mutta joka tapauksessa olo on hiukan haikea, niin kuin aina loistavan kirjasarjan loppuessa. On haikea ja tyhjä olo, mutta siti jotenkin tyytyväinen ja tyydytetty. Tätä paremmin kirjasarjaa ei olisi voitu lopettaa :)
Kirjaneito avatar
4.5
Olen odottanut tätä kirjaa kauan. Olen odottanut ja toivonut, olen pelännyt pettyväni. Nyt oloni on tyhjä mutta tyytyväinen. Yhä sininen taivas on yksi niistä päätösosista jotka täyttävät lukijan kauttaaltaan tyytyväisyydellä, sydäntä ei särjetä eikä kirja lopu kesken vaikka tunteet pinnassa ovatkin. Loistava päätösosa!
Roy
Uusin jäsen: ArunaK