Tuli (Septimus Heap, #7)

Tuli

Angie Sage
Julkaistu: maaliskuu 10, 2014 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Fyre

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Kaisa Kattelus. Sidottu.

Humoristisen fantasiasarjan päätähuimaava päätösosa!

Parasvelho-oppilas Septimus ja kruunajaisiinsa valmistautuva Jenna joutuvat 14-vuotiaan elämänsä hankalimpiin haasteisiin.

Marcellus Pye on palannut Linnan pääalkemistiksi. Hänen tulee sytyttää kaupungin kolkkoja onkaloita lämmittävä tuli ja tuhota pimeän magian viimeisiä voimia edustava kaksinaamainen sormus sen hehkussa. Tähän Marcellus tarvitsee avukseen parasvelho Marcia Overstrandin tähtioppilasta Septimusta, jonka puolestaan on päätettävä, kallistuako taikuuden vaiko alkemian vietäväksi.

Heapien velhoperheen isä Silas tekee kammottavan virheen, kun kaksi hänen valvonnastaan karkaavaa veljeään varastaa riivatun sormuksen. Esine on houkuteltava takaisin, ja syötiksi joutuvat niin pahuuden oppipoika Merrin kuin sormuksen tuholoitsun taitava prinsessa Jenna.

(muokattu 11.03.2014)

Keskiyö (Katrionan tarina, #3)Merenneito ristiaallokossa (Merenneito, #2)Yön kuiskaukset (Soturikissat: Tähtien enne, #3)HopeanuoliSalaisuuksien metsä (Soturikissat, #3)

Kirjaneito avatar
Tuli ei vain täyttänyt odotuksiani, vaan ylitti ne. Odotin tältä Heapien tapaan tasokasta ja hymyilyttävää lukukokemusta, mutta Tuli osoittautui kerrassaan loistavaksi kirjaksi. Se oli upea päätösosa joka solmi yhteen edellisten osien irtonaiset langanpätkät, pysyi kiinnostavana koko ajan ja oli täynnä Septimus Heapeissa rakastamaani lämmintä kerrontaa ja huumoria mahtavaa taikamaailmaa unohtamatta. Septimus Heap on erinomainen fantasiasarja. Kirjan maailma on monikerroksinen ... (lisää)
Niittysalvia avatar
Aivan ihana kirja!! On todella sääli, että Tuli tuli päättämään sarjan... Omastapuolestani Septimus Heapit olisivat saanet jatkua vaikka kuinka kauan. Toisaalta, nyt mikään sarjan osista ei toista itseään ja siitä plussaa. Lopussa selvisi myös mihin aikakauteen tapahtumat sijoittuvat, jota on voitu arvailla läpi sarjan. Pieniä aavistuksiakin oli, mutta silti löi ällikällä. :'D
Ruusy avatar
2.5
En ole koko sarjaa lukenut tämän vain nappasin oliko sitten niin että olen ensimmäisen lukenut tätä sarjaa mutta kuitenkin tämä oli pettymys en vain innostunut tästä.
Myrsky10 avatar
Todella tapahtumarikas kirja. Viimeinkin selvisi mihin aikaan sarja sijoittuu. Mielestäni sarja vain jäi pahasti kesken.
Kingi avatar
Harmittaa tosi paljon että tämä oli viimeinen osa Olisin niin halunnut vielä ainakin 5 osaa lisää! Mahtava sarja Suosittelen kaikkia lukemaan!
Lily avatar
Tartuin tähän viimeiseen Saptimus Heap -kirjaan vähän vastahakoisesti. Luin edelliset osat kauan sitten, enkä muistanut sarjasta melkeinpä mitään muutamia pääasioita lukuunottamatta. Mutta onneksi silti luin sen. Kirjailija kertaa kaiken ainakin minulta unohtuneen tiedon kirjassa, joten pitkä väli ei häirinnyt lukemista yhtään. Sage hyppii hahmosta ja tapahtumasta toiseen koukuttaen lukian jatkamaan. Muutaman kohtauksen arvasin melko helposti etukäteen, mutta joitakin en ... (lisää)
Lexei avatar
Olen kauan sitten jo tykästynyt Septimus Heap- sarjaan, ja on aina yhtä mukava huomata kun siihen ilmestyy uusi jatkokirja. Sattumalta kirjakaupassa törmäsin tähänkin kirjaan, jolloin se piti heti saada kirjastosta lainattua. Kirjasarja kytkeytyy hyvin yhteen kirja kirjalta. Uusimmassakin kirjassa juonessa osa asioista liittyy edellisen kirjan tapahtumiin, jolloin koko sarjan juoni jatkuu hyvin, mutta kirjassa on kuitenkin oma tapahtumaketjunsa. Juoni on taas hyvin monipuolinen, mutta ... (lisää)
Pisania
Uusin jäsen: ArunaK