Jumalsyntyinen (Maailmanjako, #2)

Jumalsyntyinen

Paul S. Kemp
Julkaistu: elokuu 1, 2014 (Jalava)
Alkuperäinen nimi: The Godborn
Tyylit: fantasia
Avainsanat: dungeons & dragons, forgotten realms

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Markus Alm. Kannen kuva: Tyler Jacobson. Sidottu.

Kumuvuorilla luostarissa kasvanut Vasen Cale näkee unia isästään Erevisistä, joka on jään vankina Canian helvetissä. Hän aavistaa joutuvansa jonain päivänä ottamaan osaa Faerûnin kohtalokkaisiin tapahtumiin muttei tiedä, mitä on tulossa. Varmaa on vain se, että hän ei saa epäonnistua.

Myös Erevisin entinen toveri Drasek Riven tietää, että pian on aika toimia. Kadotuksen valtiatar Shar uhkaa nielaista koko maailman, ja Pimeyden kiertokulku on pysäytettävä.

Jumalsyntyinen on Maailmanjako-sarjan toinen osa. Kun maailmat jakautuvat, koko Forgotten Realms mullistuu.

(muokattu 21.12.2014)

Kuninkaan nousu (Kumppanusten kirja, #2)Vartija (Maailmanjako, #5)Kharonin kynsi (Ikikesä, #3)Viimeisellä kynnyksellä (Ikikesä, #4)Metsästäjän yö (Kumppanusten kirja, #1)

Nella avatar
2.5

Kesti jotenkin todella kauan päästä mukaan tähän tarinaan, mutta lopulta ihan kiinnostava. Teksti kuvailee tarkasti kaikkea, mutta välillä aihe oli jo niin inhottava, että lukeminen oli hieman epämiellyttävää. Ehkä ei vain ole ihan minun tyyliäni.

Hahmot on teoksessa kuitenkin hyvin luotu ja juoni on mielenkiintoinen. Tämä ei kuitenkaan ole yhtään samanlainen kuin sarjan aiempi osa Kumppanukset.

Rinja, Nafisan
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson