Jumalsyntyinen (Maailmanjako #2) - Paul S. Kemp7.60

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Markus Alm. Kannen kuva: Tyler Jacobson. Sidottu.

Kumuvuorilla luostarissa kasvanut Vasen Cale näkee unia isästään Erevisistä, joka on jään vankina Canian helvetissä. Hän aavistaa joutuvansa jonain päivänä ottamaan osaa Faerûnin kohtalokkaisiin tapahtumiin muttei tiedä, mitä on tulossa. Varmaa on vain se, että hän ei saa epäonnistua.

Myös Erevisin entinen toveri Drasek Riven tietää, että pian on aika toimia. Kadotuksen valtiatar Shar uhkaa nielaista koko maailman, ja Pimeyden kiertokulku on pysäytettävä.

Jumalsyntyinen on Maailmanjako-sarjan toinen osa. Kun maailmat jakautuvat, koko Forgotten Realms mullistuu.

Keskustelua: R. A. Salvatore :: viestejä 22 kpl

Julkaistu: elokuu 1, 2014
Kustantaja: Jalava
Tyylit: fantasia
Avainsanat: dungeons & dragons, forgotten realms
Alkuperäinen nimi: The Godborn
Arvosanalla: 7.60/10
Arvosanoja: 23
Muokattu: joulukuu 21, 2014

Maailmanjako -kirjasarja

"Maailmanjako on uutuussarja, jossa loitsu­ruton aikana yhdistyneiden maailmojen jakau­tuminen mullistaa koko Forgotten Realmsin. Onpa jumalillakin sormensa pelissä, kun he pyrkivät vaikuttamaan tapahtumiin Valittu­jensa avulla. Sarja koostuu kuudesta itsenäi­sestä teoksesta, joiden kirjoittajat kuvaavat suurta muutosta omien hahmojensa silmin."

Sarjan päätösosaa The Herald (2014) ei suomennettu. Kirjoittaja on Ed Greenwood.

Kuuluu yläsarjaan Forgotten Realms

Vartija (Maailmanjako #5)7.28

Kirja-arvioita

5/10 |
syyskuu 18, 2019
Kesti jotenkin todella kauan päästä mukaan tähän tarinaan, mutta lopulta ihan kiinnostava. Teksti kuvailee tarkasti kaikkea, mutta välillä aihe oli jo niin inhottava, että lukeminen oli hieman epämiellyttävää. Ehkä ei vain ole ihan minun ...