Myrskylä

Myrsky #1 / 1
@ Heli Suutarinen
Myrskylä (Myrsky #1) - Heli Suutarinen 7.54   32

Sidottu.

Kahdeksantoistavuotias Eliana asuu eksentristen vanhempiensa luona Myrskylässä. Kesäloma on juuri alkanut, mutta Eliana ei näe syytä hymyyn. Hänellä on uusi auto (täysi romu), suloinen poikaystävä (josta hän haluaa päästä eroon) ja loistava bändi (joka on hajoamassa). Asiat kääntyvät vielä huonompaan suuntaan, kun hänen itsekeskeisen ystävänsä isoveli Joakim saapuu viettämään aikaa perheensä luona. Pian Eliana saa huomata, että todellisuuden rajat eivät kuljekaan siellä, missä hän on kuvitellut.

Myrsky-sarjan ensimmäisessä osassa Eliana saa ensikosketuksensa yliluonnolliseen, oppaanaan häiritsevän komea, mutta sitäkin ailahtelevaisempi Joakim.

Omassa kirjahyllyssäni

Kirja julkaistu joulukuu 2013 (Torni)
Tietoja muokattu tammikuu 27, 2016

Myrsky

Sarja sisältää 1 pääteosta ja yhteensä teoksia 1 kpl.

Myrskylä (Myrsky #1) 7.54   32

Kirja-arviot & arvosanat

Q_Black
Arvosanat 249
Kirja-arviot 241
Viestit 111
heinäkuu 10, 2015
6 / 10

Ei pitäisi tarttua tällaisiin kirjoihin joihin ei ilmeisesti ole tulossa jatkoa. Sain tämän nopeasti luettavan teoksen hetkessä luettua ja haluaisin vain niin kovasti toisen osan käsiini, mutta se ei ole mahdollista. Noh, tämä kirja oli tosiaankin helppolukuinen ja täynnä huumoria. Eliana on sarkastinen tyttö, jonka kummallinen perhe ja muut ihmissuhteet sekoittavat pakkaa. Pidin kirjan kuvailusta ja sainkin jonkinlaisen kuvan paikasta jossa Eliana asuu. Myrskylä on pieni paikka jossa kaikki tuntevat toisensa. Tarina keskittyy siis suomeen vaikka minua aina epäilyttää suomeen liittyvät fantasiatarinat. Niistä jotenkin katoaa uskottavuus. Tässä ei kuitenkaan menty näiden yliluonnollisten asioiden kanssa liian pitkälle ja se sopi mielestäni hyvin kirjan teemaan ja juoneen. Edelleen kyllä harmittelen jatko-osan puuttumista, mutta oli tämä kyllä tällaisenaankin ihan hyvä lukukokemus, mitä nyt jäi vähän jännään kohtaan.

MustaParonitar
Arvosanat 292
Kirja-arviot 34
kesäkuu 2, 2015
3 / 10

Olipas tylsä ja mitäänsanomaton kirja, juoni puhkikulutettu ja vanhoista rippeistä kokoon kasattu. romanssissakaan ei ollut oikeen sitä itua. kaksi tähteä tulee puhtaasti huumorista.

Myrsky10
Arvosanat 257
Kirja-arviot 155
tammikuu 22, 2015
9 / 10

Todella hyvä kirja. Kirja oli vaan aivan pakko lukea melkein yhdeltä istumalta loppuun asti. Toivottavasti jatkoa tulee pian. Suosittelen!

mupi
Arvosanat 30
Kirja-arviot 3
marraskuu 28, 2014
10 / 10

Todella hyvä kirja ja suosittelen!

_eve_
Arvosanat 83
Kirja-arviot 1
kesäkuu 10, 2014
9 / 10

Mielestäni kirja oli todella hyvä! Pieniä puutteita kuitenkin oli. Alku oli hieman tylsää, mutta loppua kohden parani huomattavasti ja jäin janoamaan jatkoa. Suosittelen lämpimästi kirjaa kaikille!!!

Janski_
Arvosanat 55
Kirja-arviot 54
Viestit 13
toukokuu 2, 2014
8 / 10

Tykkäsin kirjasta. Otin monta kertaa kirjan käteeni kirjastossa, mutta kun luin takakannen, laitoin kirjan takaisin hyllyyn. Kuitenkin yhden kerran päätin, että nyt luen tämän kirjan. Ja onneksi päätinkin niin. Sillä pidin kovasti kirjasta. Varsinkin hahmot olivat mielenkiitnoisia. Juoni ei ollut ihan täysin ennelta-arvattava.Toivoisin, että kirjasta tulisi lisää osia. Suosittelen lukemaan :)

Fade
Arvosanat 229
Kirja-arviot 32
maaliskuu 22, 2014
5 / 10

Odotin hieman parempaa kuin mitä kirjalla oli tarjottavana. En oikeastaan osaa sanoa varmasti, että mikä tässä kirjassa ei miellyttänyt.. Ehkä se oli juoni tai henkilöt tai vain kirjailijan tapa kertoa asioista. Oli asia mikä hyvänsä, tämä kirja ei todellakaan herättänyt mielenkiintoa koko lukemisen aikana. Mitä pidemmälle pääsin, sitä enemmän halusin kirjan vain loppuvan. Ja yleensä kun minulle tulee kirjan lopetettuani tunne, että "nytkö se jo loppui?" niin tämän kirjan kohdalla sitä ei tapahtunut. Täytyy kuitenkin nyt myöntää, että olin jo heti alkuunsa melko skeptinen tätä kirjaa kohtaa. Toivoin todella, että tämä olisi hyvä, mutta hieman tuo suomalainen kirjailija epäilytti. Eli voi olla, että omat ennokkoluulonikin olivat niin suuret, että ne peittivät tämän kirjan hienouden. Suosittelen kuitenkin edes kokeilemaan, jos fantasiasta ja draamasta pitää...

Riley Charlotte
Arvosanat 146
Kirja-arviot 37
maaliskuu 11, 2014
8 / 10

Kannen perusteella tämä kirja ei olisi lähtenyt mukaan. Ikävää on että näinkin hyvällä kirjalla on tylsä ja ruma ulkokuori. Taas tuli huomattua, että kyllä suomalaisetkin osaavat kirjoittaa hyviä kirjoja. Uudenlaista fantasiaa oli tässä kirjassa. Eliana oli kiva hahmo ja hänen elämä oli osittain aika koskettavaa, kun sen vanhemmat olivat niin välinpitämättömiä ja kylmiä. Joakim oli kans kiva hahmo, mutta se mitä se teki kirjan lopussa oli sydäntä särkevää. Ja he sopivat yhteen täydellisesti. Nyt vaan pitää odotella jatko-osaa!:)

Lady_
Arvosanat 221