Myrskylä (Myrsky, #1)

Myrskylä

Heli Suutarinen
Julkaistu: joulukuu 2013 (Torni)
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Avainsanat: kotimainen

Sidottu.

Kahdeksantoistavuotias Eliana asuu eksentristen vanhempiensa luona Myrskylässä. Kesäloma on juuri alkanut, mutta Eliana ei näe syytä hymyyn. Hänellä on uusi auto (täysi romu), suloinen poikaystävä (josta hän haluaa päästä eroon) ja loistava bändi (joka on hajoamassa). Asiat kääntyvät vielä huonompaan suuntaan, kun hänen itsekeskeisen ystävänsä isoveli Joakim saapuu viettämään aikaa perheensä luona. Pian Eliana saa huomata, että todellisuuden rajat eivät kuljekaan siellä, missä hän on kuvitellut.

Myrsky-sarjan ensimmäisessä osassa Eliana saa ensikosketuksensa yliluonnolliseen, oppaanaan häiritsevän komea, mutta sitäkin ailahtelevaisempi Joakim.

(muokattu 27.01.2016)

Riitasointu (Langennut enkeli, #2)Ruska (Kuura-trilogia, #3)Kodittomat sielut (Intertwined, #1)Aamunkoi (Houkutus, #4)Ikuisuus (Väristys, #3)

Q_Black avatar
Ei pitäisi tarttua tällaisiin kirjoihin joihin ei ilmeisesti ole tulossa jatkoa. Sain tämän nopeasti luettavan teoksen hetkessä luettua ja haluaisin vain niin kovasti toisen osan käsiini, mutta se ei ole mahdollista. Noh, tämä kirja oli tosiaankin helppolukuinen ja täynnä huumoria. Eliana on sarkastinen tyttö, jonka kummallinen perhe ja muut ihmissuhteet sekoittavat pakkaa. Pidin kirjan kuvailusta ja sainkin jonkinlaisen kuvan paikasta jossa Eliana asuu. Myrskylä on pieni paikka ... (lisää)
MustaParonitar avatar
1.5
Olipas tylsä ja mitäänsanomaton kirja, juoni puhkikulutettu ja vanhoista rippeistä kokoon kasattu. romanssissakaan ei ollut oikeen sitä itua. kaksi tähteä tulee puhtaasti huumorista.
Myrsky10 avatar
4.5
Todella hyvä kirja. Kirja oli vaan aivan pakko lukea melkein yhdeltä istumalta loppuun asti. Toivottavasti jatkoa tulee pian. Suosittelen!
mupi avatar
Todella hyvä kirja ja suosittelen!
Lady_ avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Kirjakaapin tyttö avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
_eve_ avatar
4.5
Mielestäni kirja oli todella hyvä! Pieniä puutteita kuitenkin oli. Alku oli hieman tylsää, mutta loppua kohden parani huomattavasti ja jäin janoamaan jatkoa. Suosittelen lämpimästi kirjaa kaikille!!!
Janski_ avatar
Tykkäsin kirjasta. Otin monta kertaa kirjan käteeni kirjastossa, mutta kun luin takakannen, laitoin kirjan takaisin hyllyyn. Kuitenkin yhden kerran päätin, että nyt luen tämän kirjan. Ja onneksi päätinkin niin. Sillä pidin kovasti kirjasta. Varsinkin hahmot olivat mielenkiitnoisia. Juoni ei ollut ihan täysin ennelta-arvattava.Toivoisin, että kirjasta tulisi lisää osia. Suosittelen lukemaan :)
Fade avatar
2.5
Odotin hieman parempaa kuin mitä kirjalla oli tarjottavana. En oikeastaan osaa sanoa varmasti, että mikä tässä kirjassa ei miellyttänyt.. Ehkä se oli juoni tai henkilöt tai vain kirjailijan tapa kertoa asioista. Oli asia mikä hyvänsä, tämä kirja ei todellakaan herättänyt mielenkiintoa koko lukemisen aikana. Mitä pidemmälle pääsin, sitä enemmän halusin kirjan vain loppuvan. Ja yleensä kun minulle tulee kirjan lopetettuani tunne, että "nytkö se jo loppui?" niin tämän ... (lisää)
Riley Charlotte avatar
Kannen perusteella tämä kirja ei olisi lähtenyt mukaan. Ikävää on että näinkin hyvällä kirjalla on tylsä ja ruma ulkokuori. Taas tuli huomattua, että kyllä suomalaisetkin osaavat kirjoittaa hyviä kirjoja. Uudenlaista fantasiaa oli tässä kirjassa. Eliana oli kiva hahmo ja hänen elämä oli osittain aika koskettavaa, kun sen vanhemmat olivat niin välinpitämättömiä ja kylmiä. Joakim oli kans kiva hahmo, mutta se mitä se teki kirjan lopussa oli sydäntä särkevää. Ja he sopivat yhteen täydellisesti. Nyt vaan pitää odotella jatko-osaa!:)
LordStenhammar, Jussi, Nafisan, Eija
Uusin jäsen: Juho Saari