Metsänpimeä

Julkaistu: 2008 (Otava)
Tyylit: maaginen realismi
Avainsanat: kotimainen

Sidottu.

Pako radanvarsikaupungin ankeudesta vaatii äärimmäisiä tekoja.

17-vuotias Laura Ranta on suorittaja. Koulussa hän kahmii pelkkiä kymppejä, kotona hän pitää pystyssä perhettä, jonka isän kuolema on lamaannuttanut.

Kirjojen maailmasta tulee Lauralle pakopaikka – mutta myös pakkomielle. Hän lukee vyörynä Leinoa, Onervaa, Kallasta ja Lehtosta, kun kirjallisuusluokan äidinkielenopettaja johdattelee oppilaitaan mielikuvitusmatkalle suomalaiseen, ikiaikaiseen korpeen. Kirjojen avulla Laura löytää itselleen pakotien, keinon päästä kosketuksiin syvemmän todellisuuden kanssa. Kumppanina tässä etsinnässä on hänen luokkakaverinsa Maki, jonka haastamana Laura heittäytyy kokeiluihin, jotka avaavat heille uudenlaisen, aistillisen maailman.

Siri Kolun kiihkeän omaääninen esikoisromaani on kertomus rakkaudesta, vallasta, manipulaatiosta ja kirjallisuuden voimasta.

muokattu 27.04.2017

KarikkoHarjukaupungin salakäytävätSielut kulkevat sateessaTaivasten vankiTaivaalta tippuvat asiat

Wanderer avatar
Kirjoittanut

Luettuani kirjan loppuun ja tultuani arvioimaan sitä tänne tajusin, että tämän kirjan oli merkinnyt luetuksi vain yksi minua ennen. Olen tietysti itsekin myöhässä, kun kirja on julkaistu melkein kymmenen vuotta sitten. Mikä on mennyt pieleen, kun kukaan ei näytä löytäneen tätä tarinaa? Tämä on tarina Laurasta ja hänen ystävistään, Keravasta ja kesästä ja talvesta ja ... (lisää)

Uusin jäsen: sulavsalim