Ruumiittomat: Suomalaisia aavenovelleja

@ Anni Nupponen, Heikki Nevala, Shimo Suntila
Ruumiittomat: Suomalaisia aavenovelleja - Anni Nupponen, Heikki Nevala, Shimo Suntila 7.00   14

Toimittaneet Anni Nupponen, Heikki Nevala ja Shimo Suntila. Nidottu.

Sisältö:

• Jussi Katajala: Odottaja
  • Jani Kangas: Tyhjiö 27B
  • Janos Honkonen: Vespula
  • Shimo Suntila: Chudakovin aaveet

Aaveet, nuo levottomat sielut, vaeltevat ympärillämme. Kalmankylmän kosketuksen voi aistia niin autioituneessa kartanossa kuin kauniilla niitylläkin – joskus myös syvällä sydämessä…

Osuuskumman Ruumiittomat-antologia houkuttelee lukijan hyvinkin erilaisten kummitusten matkaan. Aave voi olla ystävä tai vihollinen, varoitus tai kuin kolkuttava omatunto. Aaveet ovat löytäneet tiensä hautausmaiden ulkopuolellekin, sillä aaveen voi löytää myös sirkuksesta, tietokoneelta tai työpaikalta. Edes avaruudessa ei pääse pakoon näiltä henkimaailman olennoilta!

”Heräsin siihen, että joku puristi jalkaani. Ponnahdin istumaan ja huusin pimeyteen. Hapuilin valon päälle. Puristus katosi. En nähnyt ketään.”

Kirja julkaistu helmikuu 26, 2014 (Osuuskumma)
Tietoja muokattu maaliskuu 5, 2014
Muita teoksia kirjailijalta Shimo Suntila
Kalpean noidan naamio 7.00   1
Sadanpäämies 6.50   4
Kirja tulee kirjan luo (Kuoriaiskirjat #29) 8.00   3
Tulikirjaimet ja muita sivuja Stepanin koodeksista (Kuoriaiskirjat #27) 7.34   3
Meliwas ja muita kaupunkeja 9.00   2
Tämä jalka ei ole minun: Kauhuja omasta kehosta (Aavetaajuus-kirjat #6) 7.20   5
Varjoisilta kujilta 7.00   5

LordStenhammar
kesäkuu 21, 2019

Vaihtelevan tasoisia kummitusnovelleja tässä. Kielolinna, Uusia perunoita ja Syyllisyyden varjot (suosikki!) oikeinkin meneviä, mutta niiden vastapainoksi vähän kökömpää ilmaisua. Aika harva näistä tarinoista on sinällään pelottava (paitsi Syyllisyyden varjot!), vaan moneen on vain ympätty - väkisin tai vähemmän väkisin - jokin yliluonnollinen elementti. Kannattaa nyt tsekata ainakin nuo stoorit, mitkä edellä mainitsin.

lolde
joulukuu 18, 2014

Kaikki novellit olivat helppolukuisia ja ymmärrettäviä. Näinkin lyhkäisiin teksteihin oli onnistuttu ujuttamaan jokaiseen pieni juoni mukaan, joskin joissakin novelleissa oli mukana vähän turhia asioita. Tämä kirja ei nostattanut ihoani missään vaiheessa kananlihalle tai tuonut kylmiäväreitä pitkin selkääni, kuten olin tekstistä toivonut. Novellit olivat jokseenkin vaisun oloisia ja lällyjä.

Orduuka
Orduuka