Kirotun maan kulkijat

Markus Harju, Erkka Leppänen
fantasia > miekka ja magia, antologia
Kirotun maan kulkijat - Markus Harju, Erkka Leppänen7.26

Toimittaneet Erkka Leppänen ja Markus Harju. Kansi ja kuvitus: Petri Hiltunen. Kannen taitto: Maria Carole. Nidottu.

Sisältö:

• Anni Nupponen: Tulikyynel
  • Jani Kangas: Liemien talo
  • Shimo Suntila: Tuhat kuolemaa
  • Erkka Leppänen: Velhon tytär

Jaconian (anti)sankarit seikkailevat Petri Hiltusen luomassa maailmassa, joka on täynnä taikuutta ja tuhoa, kuolemaa ja kirouksia, sotureita ja salaisuuksia.

Jaconia on pyöreä alue keskellä Borvarian jättiläiskaupunkia, jonka muinainen kirous on muuttanut aaveita, hirviöitä ja demoneita kuhisevaksi raunioksi. Vain praedoreiksi kutsutut seikkailijat uskaltavat uhmata Kirotun maan vaaroja. Jaconiassakin praedoreita uhkaavat salakavalat aateliset ja ylimieliset velhot, mutta he ovat tottuneet niin elämään kuin kuolemaankin miekanterästä.

”Kuulostaako semmoinen sinusta sankarien touhulta? Minä olen praedor. Me olemme Jaconian pohjasakkaa. Meitä kurjempia saa hakea. Jotkut meitä tarvitsevat, mutta eivät tätä hommaa mitkään sankarit tee!”

Osuuskumma ylpeänä julkaisee toukokuussa novelliantologian Kirotun maan kulkijat, joka sisältää uusia, jännittäviä ja vauhdikkaita kertomuksia sarjakuvantekijä Petri Hiltusen luomasta fantasiamaailmasta. Erkka Leppäsen ja Markus Harjun toimittaman antologian 12 kirjoittajaa kertoo miekkaa ja magiaa hehkuvat tarinansa sekä alkuperäisteosta kunnioittaen että esittäen oman näkemyksensä Jaconian uljaimmista sankareista ja petollisimmista konnista: praedoreista! Kirjoittajat koostuvat niin Osuuskumman omasta väestä kuin vierailevista tähdistäkin.

Julkaistu: toukokuu 14, 2014
Kustantaja: Osuuskumma
Tyylit: fantasiamiekka ja magia, antologia
Avainsanat: kotimainen
Arvosanalla: 7.26/10