Hurjien tarinoiden talo (Hurjien tarinoiden talo, #1)

Hurjien tarinoiden talo

Chris Columbus, Ned Vizzini
Julkaistu: huhtikuu 9, 2014 (Otava)
Alkuperäinen nimi: House of Secrets
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu

Alkuteos ilmestynyt 2013. Kuvittanut Greg Call. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu.

Kertomaton historia. Suvun salainen perintö. Musta magia. Koukuttavassa tarinassa hurjat juonenkäänteet seuraavat toistaan.

Sisarukset Brendan, Cordelia ja Eleanor Walker muuttavat vanhempineen salaperäiseen vanhaan taloon, jonka on omistanut aiemmin fantasiakirjailija Denver Kristoff.

Pian lapset saavat selville sukuunsa liittyvän salaisuuden, johon liittyy mustaa magiaa. He joutuvat huiman seikkailun pyörteisiin, kadotuksiin Kristoffin kirjojen fantasiamaailmaan, jossa he kohtaavat kostonhaluisen noidan, luurankomerirosvoja ja hyväsydämisen jätin.

Riittääkö sisaruksilla urheutta taistella tiensä kotiin uskomattomien juonenkäänteiden keskeltä?

(muokattu 10.03.2016)

Lumottu lelutehdas (Haavekaupunki, #2)Olympoksen veri (Olympoksen sankarit, #5)Ylismaan Gregor (Alismaan tarinat, #1)Kesän miekka (Magnus Chase, #1)Poika nimeltä Joulu (Joulu, #1)

Matti Karjalainen avatar
1.5
Chris Columbuksen luulisi tietävän jotakin fantasiagenrestä, onhan hän ohjannut mm. kaksi ensimmäistä Harry Potter -elokuvaa ja Rick Riordan-filmatisoinnin Salamavaras sekä käsikirjoittanut Gremlins-kauhukomedian. Nyt hän on yhdessä Ned Vizzinin kanssa kirjoittanut myös nuortenkirjan nimeltään Hurjien tarinoiden talo (Otava, 2014). Wikipedian mukaan se perustuu keskeneräiseen käsikirjoitukseen, josta sitten katsottiin paremmaksi muokata kirja. Apua kaksikko sai itseltään J.K. ... (lisää)
Myrsky10 avatar
Ehdottomasti hyvä ja koukuttava kirja. Aika erilainen mitä yleensä luen, mutta lukeminen kyllä kannatti. Kirja vaikuttaa välillä jopa sekavalta, mutta ei loppujen lopuksi ole sitä kuitenkaan.
Nokka10 avatar
Tätä lukee hyvin mielin, ja joissain kohdin jännittyneenäkin. Suosittelen lämpimästi kaikille, jotka tykkäävät lukea hyviä fantasia/seikkailu kirjoja.
Leijonamieli avatar
Mahtava ja kutkuttava kirja. ^^ Suosittelin hyvillä mielin lukemaan
zaza avatar
4.5
Tätä kirjaa en lue itse, vaan ystäväni likee sitä minulle joskus, kun tapaamme... Se on hauskaa, koska ei tarvitse keskittyä itse lukemiseen, vaan kokonan tarinaan, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Minusta kirja on erittäin hyvä, parempi kuin edes luulin kannen perusteella. Kirjassa on sopivasti jännitystä ja huumoria, ja varsinkin pikku Eleanor on suloinen.<3
Taru Väyrynen
Uusin jäsen: Irma Niemiaho