Yön perintö (Night School, #2)

Yön perintö

C. J. Daugherty
Julkaistu: maaliskuu 3, 2014 (Otava)
Alkuperäinen nimi: Legacy
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: nuoret, mysteeri

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Kirsi Ohrankämmen. Sidottu.

Allien elämä sisäoppilaitoksessa käy vaaralliseksi. Suojellako perhettään vai luottaako uusiin ystäviin?

16-vuotias kapinallinen Allie on löytänyt Cimmerian sisäoppilaitoksesta toisen kotinsa. Koulu on tuonut hänen elämäänsä myös Carter Westin, unelmien poikaystävän.

Cimmeriassa toimii Yökouluksi kutsuttu salaseura. Se paljastuu vaikutusvaltaiseksi salaiseksi organisaatioksi, jonka jäsenet ulottavat valtansa paljon koulua pidemmälle. Yökoululla on myös vihollisia, näiden joukossa Allien kadonnut veli. Pian selviää, että Allie ja kaikki muutkin koulun oppilaat ovat suuressa vaarassa.

(muokattu 13.06.2017)

Ontot (Viimeinen illuusio, #2)Punainen kuin veri (Lumikki-trilogia, #1)Yön valitut (Night School, #1)Musta kuin eebenpuu (Lumikki-trilogia, #3)Valkea kuin lumi (Lumikki-trilogia, #2)

The Big Bad Wolf avatar
Subbe93 avatar
Scartti avatar
2.0
Team kolmas vaihtoehto... ja neljäs ja viides. * päätähtien parisuhdekuviot meni jo ihan överiksi. * vaara uhkaa, ei se mitään! Laitetaan lapset vartioimaan ja juoksemaan ympäri metsää, eikä käytetä edes radiopuhelimia kommunikointia varten. * Yökoulu ja se koko organisaation kuvio on ihan päätön. Tietääkö kirjailija itsekään mikä se on?! Rikkaat nyt vaan pitää tämmöstä koulua ja leikkii niinko sotaa ja hallitsee koko maapalloa. Pinky and The Brain. Minua häiritsee kirotushäröt ajoittain paljonkin. Siksi välttelen nuortenkirjojen ostamista, kun tuntuvat vilisevän häröjä.
Lady_ avatar
4.5
shewolf avatar
Xira avatar
2.5
Keskiyön kyyhkynen avatar
Pelkäsin koko ajan Yön perinnön loppuvan, tietäen ettei enempää Night School kirjoja ole suomennettu! Viimeisellä sivulla olin jo niin paniikissa, että ainoastaan kuppi piparminttuteetä saattoi auttaa. Kokoan nyt itseni ja kirjoitan tämän loppuun. Eli, hahmona Allie on aivan ihastuttava ja rohkea. Hän ei epäile oikeaa ja väärää, mihin joissain kirjoissa paneudutaan liiaksi. Sylvain on vieläkin suosikkini eikä Carter häntä voi syrjäyttää! Sylvain saatiin pikkuhiljaa ... (lisää)
Luinwen avatar
2.5

Sujuvasti alkava, mutta juoneltaan laahaava nuortenkirjasarjan jatko-osa. Eniten harmittaa, että sarjan suomentaminen jätettiin kesken.

Lue koko arvostelu täältä: http://haaveenakirjailijanura.blogspot.fi/2016/06/kirja-arvostelu-c-j-daugherty-night.html

Kastehelmi avatar
3.5
Ensimmäinen osa oli mielestäni hieman parempi, mutta tämäkin oli hyvä. Odotan innolla, että seuraavat osat ilmestyisivät.
bambi avatar
Vanellope avatar
Rakastan tätä kirja-sarjaa! Tää on aina pakko lukee loppuun eikä voi jättää kesken. Itkin sekä ykköses että kakkosen lopus. Ihana kirja <3
Milzu avatar
Pidin enemmän ensimmäisetä osasta, mutta ei tämäkään huono ollut.
weird bird avatar
rahanpesukarhu avatar
Tässä osassa ei tapahtunut mitään kovin mullistavaa, mutta hyvä kirja silti. Pidin siitä, että Yökoulua käsiteltiin paljon enemmän tässä kirjassa ja se vaikuttaakin koko ajan salaperäisemmältä. Kumpa seuraava osa tulisi jo!
BlackRose99 avatar
Pidin enemmän ekasta osasta
Myrsky10 avatar
Kirja oli hyvä. Ensimmäinen osa oli kyllä hieman parempi. Kirja piti lukea loppuun melkein heti, mutta valitettavasti tarina jäi aivan kesken. Jatkoa odotellessa.
Moonlight avatar
3.5
Night Schoolit yltävät lempikirjasarjoihini ja onneksi niitä tuleekin vielä kolme :) itse TeamSylvain<3
Kirjakaapin tyttö avatar
Q_Black avatar
Hiukan oli aikaa ensimmäisen kirjan lukemisesta joten piti vähän palautella mieleen mitä edellisessä osassa tapahtuikaan, mutta onneksi tässä kirjassa pääsi nopeasti mukaan taas tapahtumiin. Jotenkin hassusti edelleen odotin, että jossain lymyilee demoni tai vampyyri tai joku muu yliluonnollinen olento, en osaa vieläkään ajatella ettei kirjasarja ole yliluonnollinen. Hassua. Ehkäpä tunnelma joka kirjasta huokuu saa aikaan sellaisen yliluonnollisen tunnelman koska Cimmeriahan ... (lisää)
Janski_ avatar
Hyvä kirja. Tykkäsin :) Mutta jos verrataan ensimmäistä ja toista osaa, niin kyllä kallistuisin ensimmäisen osan pariin. Toivoisin, että sarjasta tulisi vielä osia lisää, sillä tarinahan jäi ihan kesken. Ja asiat, joiden oletin selviävän, ei selvinnytkään. Joten jatkoa odotellessa... :)
Snowshadow avatar
mukavan kevyttä lukemista, kuitenkaan olematta tylsä!
Riley Charlotte avatar
4.5