Musta kuin eebenpuu (Lumikki-trilogia, #3)

Musta kuin eebenpuu

Salla Simukka
Julkaistu: helmikuu 15, 2014 (Tammi)
Käännetty englanniksi: As Black as Ebony
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: jännitys, nuoret, mysteeri
Avainsanat: kotimainen

Kansi: Laura Lyytinen. Sidottu.

Olipa kerran tyttö, jolla oli varjo.

Aika käy vähiin, ensi-ilta on oven takana ja Lumikin täytyy löytää keinot voittaa ahdistelijansa, jonka sielu tuntuu olevan musta kuin eebenpuu.

Ilmaisutaidon lukiossa ollaan tekemässä jouluksi uutta tulkintaa Lumikki-sadusta ja näytelmän pääosaan on tietenkin haluttu Lumikki Andersson. Kaikki näyttäisikin sujuvan harvinaisen hyvin. Lumikki on yllätykseksi itselleenkin alkanut seurustella mukavan pojan kanssa, joka esittää näytelmässä metsästäjää. Olisiko elämä viimein löytämässä rauhallisen uomansa?

Ensi-illan lähestyessä Lumikki alkaa kuitenkin saada viestejä salaiselta ihailijalta, jonka ihastus paljastuu pian kaikennieleväksi pakkomielteeksi. Viestien lähettäjällä tuntuu olevan enemmän tietoa Lumikin menneisyydestä kuin Lumikilla itsellään. Ihailija uhkaa muuttaa ensi-illan verilöylyksi, ellei Lumikki suostu hänen vaatimuksiinsa. Selvittäessään salaisen ihailijan henkilöllisyyttä Lumikin on pakko kohdata myös oman henkilöhistoriansa mustimmat salaisuudet.

Lisäksi Lumikin elämän suuri rakkaus, Liekki, ottaa jälleen yhteyttä yli vuoden hiljaisuuden jälkeen ja haluaa jatkaa siitä, mihin he kaksi jäivät. Lumikin on tehtävä valinta kahden rakkaan väliltä. Mutta onko se mahdollista?

(muokattu 07.10.2017)

Kevätuhrit (Kevätuhrit, #1)Kauhujen saari (David & Larissa, #3) The Ghost Network: Aktivoi  (The Ghost Network, #1)Syvyyksissä (Synkät vedet, #1)Kolmastoista vieras (David & Larissa, #2)

Poison Girl avatar
Tämä oli koko sarjan paras osa. Juoni oli mielenkiintoisempi kuin edellisissä seikkailukirjoissa. Luin tätä pikkutunneille asti kun halusin heti tietää loppuratkaisun :D Aloin myös pitämään Lumikista vasta tässä osassa. Edellisissä osissa hän vaikutti kylmältä ja etäiseltä. Myös lopetus oli hyvin koskettava ja kauniisti kirjoitettu.
tpi avatar
0.5
kirjafriikki blogi avatar
4.5
olen lukenut koko trilogian ja niin kuin muutkin ovat jo kirjoittaneet kaikki kolme kirjaa olivat nopeita yhden illan lukemisia. Aluksi lumikki oli minusta hauskempi ja mielenkiintoisempi kuin tässä viimeisessä. Minusta Sampsa oli ärsyttävä ja siinä lopussa ällöttävän mustasukkainen. Koknaisuutena kirja oli kuitenkin ihan ok. suosittelen jos kaipaa jotain nopeasti luettavaa
Myrsky10 avatar
Hyvä kirja, joskin hieman lyhyt ja nopeasti luettava. Yltää ehdottomasti samalle tasolle kuin molemmat edeltäjänsäkin.
tpi avatar
0.5
Karajishi avatar
Rakastin tätä kirjaa ja koko sarja kuuluu tällä hetkellä ehdottomasti suosikkeihini. Trilogian kolmas osa oli mielestäni koko sarjan paras osa, mutta samalla myös todella haikea. Loppua ei oltu väkisin venytetty liian pitkäksi niin kuin useimmissa sarjoissa käy vaan se oli pidetty sopivan lyhyenä ja ytimekkäänä niin kuin sarjan aikaisemmissakin osissa. Hieman jäi haikea olo kun kirjan sai luettua jo ihan siksikin, että siitä on pitkä aika kun viimeksi luin mitään näin ... (lisää)
Mystinen tyttö avatar
Ihana päätös sarjalle! Lumikki oli palannut kotiin, mistä olin hyvin mielissäni, sillä siitä muista sarja alkoi siihen myös sarja loppuu, on minusta hieno ajatus. Viimeisessä osassa pidin myös erityisesti siitä, että kaikki salaisuudet paljastuivat selkeästi, eikä mikään jäänyt mieleen kutittamaan. Tietysti kun nyt viimeistä osaa luettiin ongelmana oli se, että tuoreus on kadonnut, mutta niinhän usein kaikissa toisissa ja viimeisissä osissa on. En ymmärrä miten Simukka ... (lisää)
The Big Bad Wolf avatar
Nage avatar