Loppupeli (Endgame–trilogia, #1)

Loppupeli

James Frey, Nils Johnson-Shelton
Julkaistu: lokakuu 7, 2014 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: The Calling
Tyylit: scifi, nuoret, seikkailu

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Tero Valkonen. Sidottu, kansipaperi.

”Loppupeli on yksinkertainen. Tapa tai tule tapetuksi.”

12 ikivanhan kansan edustajaa valmistautuu tehtäväänsä, ja ihmiskunnan kohtalo jää toisiaan vastaan taistelevien teini-ikäisten varaan.

Eri puolille maailmaa iskeytyvät meteoriitit surmaavat tuhansia. Se on merkki. Loppupeli on alkamassa.

Koulunsa priimus Sarah jättää rakkaansa ryhtyäkseen Pelaajaksi. Katujen kasvatti Jago tietää pystyvänsä surmaamaan tulevat vastustajansa. Chiyoko on valmis liittoutumaan vain hyötyäkseen An Liusta. Heillä ja kahdeksalla muulla Pelaajalla on edessään oma tuskainen odysseiansa, aseenaan salaisessa kohtaamispaikassa saatu vihje kätketyistä symboleista.

Vain yksi voi voittaa pelissä, jossa ei ole sääntöjä.

20th Century Fox on jo varannut elokuvaoikeudet Endgame-trilogian ensimmäiseen osaan, joka julkaistaan samanaikaisesti yli 30 maassa. Teokseen liittyy kiinteästi myös Googlen toteuttama kansainvälinen mobiilipeli, jonka pääpalkintona on kulta-aarre.

(muokattu 12.06.2016)

Avaruuden seikkailijatKävelevät koneet (Kävelevät koneet, #1)SupernaturalistiDanny – näkymätön poikaVenus-tähden muukalainen

HeirOfMist avatar
3.5

Suosittelen kirjaa/koko sarjaa kaikille ketkä pitävät Nälkäpelistä

Argentum avatar
Tämä kirja pisti silmääni kirjastossa ja tulipa se sitten lainattua ja luettua. Kirja oli todella koukuttava alusta alkaen! Kouluun piti itseni pakottaa, etten jäänyt vain tätä kirjaa lukemaan. Koko koulupäivänhän minä sitten mietin, että mitä seuraavaksi vosi tapahtua. Rakastan James Freyn luomaa kekseliästä juonta, mutta huonojakin puolia oli. An:in väristykset ja muut pakkoliikkeet olivat ärsyttävää luettavaa. Jouduin hyppimään iha hurjasti tekstiä. Myös ... (lisää)
kesyrottafanitus avatar
Hyvä kirja. Hahmot olivat mielenkiintoisia ja etenkin Chiyokosta pidin. Olihan kirja tosin aika raaka, mutta sujuvaa ja hyvää tekstiä muuten. Loppu jäi koukuttavasti auki, joten jatkoa odotan innolla. Jaco ja Sarah olivat hyvä tiimi, samoin An Liu ja Chiyoko Takeda omalla merkillisellä tavallaan.
HourglassEyes avatar
Frey yllättää. Jo pian kirjan alettua alkaa lukija huomata, ettei tässä ole kyse tavanomaisesta ja ennalta-arvattavasta Nälkäpeli kopioinnista, vaan jostain paljon paremmasta. Loppupeli on ehdottomasti kiehtovin kirjallisin dystopiaversiointi aikoihin. Tapahtumat ovat välillä niin massiivisia ja lennokkaita, että unohtaa tyystin, etteivät pelaajat ole aikuisia. Vaikuttavaa, odotan innolla jatkoa!
Radioactive avatar
Loppupeli oli todella mielenkiintoinen kirja... Se oli lukemisen arvoinen. Siinä oli jännitystä ja rakkautta:3 Ja siinä oli monta arvotusta mitä itse yritin arvata.
Kattinka avatar
4.5
Kirjan juoni oli suorastaan nerokas! Se oli täysin erilainen kuin missään lukemassani kirjassa. Myöskin henkilöt olivat kiinnostavia. Etenkin alussa oli vaikeaa muistaa, kuka kukakin kirjan henkilö on, sillä välillä heitä kutsuttiin etunimellä, välillä suvun nimellä. Jokainen hahmo oli selvästi muista erottuva, omine erityistaitoineen/ -ominaisuuksineen. Enempäää en henkilöistä kerrokaan, etten vain paljasta mitään. Tykkäsin kirjan tyylistä! Kerrontatavalla ... (lisää)
rudi92 avatar
Endgame - Loppupeli on loistava kirja. Se on erilainen ja nerokas. Juoneen on selkeästi panostettu ja myös suurimpaan osaan hahmoista. Pari hahmoa oli kylläkin aika pelkistettyjä, mutta se ei suuremmin haitannut minua. Kirjassa oli myös romantiikkaa, mikä hieman yllätti allekirjoittaneen. Sarah ja Jago olivat hyvä pari, ja toivon seuraavassa osassa heidän välilleen lisää romantiikkaa. Kirjailijat ovat luoneet mahtavan maailman, missä on jännitystä, romantiikkaa ja arvoituksia. Ja mikä parasta, se jatkuu. Toivon mukaan hyvin pian.
LordStenhammar
Uusin jäsen: Katariina Kauta-Mero