Jäljitetty (Susiraja, #3)

Jäljitetty

Elina Rouhiainen
Julkaistu: lokakuu 1, 2014 (Tammi)
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Avainsanat: ihmissudet, kotimainen, vampyyrit

Sidottu, kansipaperi.

Matka omiin kykyihin on matka tuntemattomaan.

Mukaansa tempaava paranormaali romanssi yhdistää tätä päivää ja tunnistettavaa todellisuutta muinaisiin myytteihin. Kiitetyn sarjan kolmas osa.

Paluu Helsinkiin ja elämä taideopiskelijana ei olekaan Raisan odotusten mukaista, eivätkä muistot Hukkavaarasta ja Mikaelista anna rauhaa. Vampyyriystävä Konstan perustamalla klubilla yliluonnollinen väki kokoontuu juhlimaan Helsingin yössä... Konstan avulla Raisa pääsee kadonneen kaksoisveljensä Mitjan jäljille, ja pitkään piinanneet salaisuudet alkavat viimein saada valaistusta. Seikkailu johdattaa sisarukset Kreikkaan, kätketylle daimonien saarelle – ja huimaan pakomatkaan.

(muokattu 01.09.2016)

Selviytyjät (Intertwined, #2)Kodittomat sielut (Intertwined, #1)Aamunkoi (Houkutus, #4)Epäilys (Houkutus, #3)Uusikuu (Houkutus, #2)

Q_Black avatar
Olipas vähän puulla päähän lyöty olo kun suljin tämän kirjan kannet. Täytyy myöntää, että tämä kirja oli hienoinen pettymys. Kirjailijan tavassa kirjoittaa sekä hahmoissa ei ole kyllä mitään vikaa, mutta olin pitänyt tätä niin umpisuomalaisena tarinana kuin olla ja voi ja petyin suunnattomasti, että tähän tuotiin mukaan jotain kreikan mytologiaa ja daimoneita. Vielä sen olisin tajunnut jos kuvio oli jollain tavalla liittynyt suomen mytologiaan tai vastaavaan, mutta kun ... (lisää)
Xira avatar
2.5
The Big Bad Wolf avatar
Myrsky10 avatar
Itse pidin kirjasta, kuten aiemmistakin osista. Joissakin kohdissa tarinassa hypättiin mielestäni liian pitkiä ajanjaksoja yli, joiden aikaisia tapahtumia ei oikeastaan selitetty juuri ollenkaan. Osa tapahtumista oli ennalta arvattavia, mutta melkoisia yllätyksiäkin löytyi. Suosittelen aiemmatkin osat lukeneille.
Anqi avatar
2.0
Ehdottomasti sarjan huonoin kirja. Ihmissusia ei tässä kirjassa ollut enää lähes ollenkaan ja Kreikka mytologia ja daimonit sun muut meni jo ihan yli. Minulle Susiraja-sarjan viehätys alkuun oli ihmissudet ja suomalaisuus, mutta tästä kirjasta ne puuttuivat lähes täysin. Raisasta tulee kirja kirjalta ärsyttävämpi. Nikoa ei näkynyt oikeastaan ollenkaan ja Raisakin tuntui unohtavan hänet välillä jo ihan kokonaan. Mikaelin palatessa kuvioihin kiinnostukseni lisääntyi, mutta ... (lisää)
Vendela avatar
Liian vähän Mikaelia. Liian vähän Nikoa. Liian vähän hukkavaaraa. Liian vähän susia. Olen samaa mieltä. Mutta silti pidin tästä kirjasta erittäin paljon. Miltei kaikki uudet hahmot olivat mukavia ja Kreikasta oli kiva lukea. Kirja olimparempi kuin edellinen, mikä on sinällään aika yllättävää. Mutta kaippa minä vähän ehdin jo kyllästyä Hukkavaaraan, vaihtelu virkistää. Kunhan seuraavassa osassa on paljon kaikkea sitä mitä mainitsin ensimmäisissä lauseissa tästä kirjasta puuttuvan.
riimupoika avatar
Scartti avatar
2.0
Soila avatar
2.5

Mun mielipide tästä kirjasta ei oo vielä täysin muodostunut mutta kirjan luettuani ei tehnyt mieli lukea seuraavaa kirjaa. Kyllä juoni mukaansa vetäisi (yliampuvuuden ja nopeiden käänteiden vuoksi) mutta seuraavan kirjan lukeminen ei jostain syystä houkuta. Minä en sure sitä ettei kirjassa ollut paljoa suomalaisuutta ja susia niinkuin susiraja kirjasarjan nimenä antaa ymmärtää, vaikka tottahan se on että susien olisi kuulunut olla keskeisempänä aiheena.

Angel of Darkness avatar
3.5
Ihan hyvä,mutta ei niinhyä kuin aikaisemmat sarjan teokset. Tykkään Hukkavaarasta ja sen asukkaista,joten pettymys oli se, kun tapahtumapaikka olikin Kreikka. Romantiikka jäi myös puuttumaan tästä kirjasta.
Vanellope avatar
4.5
Todella hyvä, mutta alussa ehkä vähän tylsä, mutta silti etenevä.
ilona_milla avatar
Petyin... Kirjotin tälle pitkänki arvostelun heti ku luin tän viimesyksyn, mut se ajelehtii nyt jossain koneen uumenissa, et tiivistettynä: -liian vähän Mikaelia -liian vähän susia ja Hukkavaaraa -karkaa alkuperäsestä aiheesta aika kauas. Mulle tuli kesyttömästä mieleen Twilight ja tästä ehkä varjojenkaupungit, molemmat sarjat hyviä, mut niin erilaisia maailmoja ei voi yhdistää. Jos sarjaa lähetään kirjottaa sellasel hillityn fantasian linjal, ni sitä ei voi yhtäkkii ... (lisää)
Frost avatar
3.5