Pyövelin vallankumous (W.A.R.P., #2)

Pyövelin vallankumous

Eoin Colfer
Julkaistu: elokuu 1, 2014 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: The Hangman's Revolution
Tyylit: fantasia, historia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: 1800-luku, aikamatkustus

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Jaakko Kankaanpää. Sidottu, kansipaperi.

”Turha lykätä asioita tulevaisuuteen.”

Lontoo ei tosiaankaan ole enää entisensä. Kuningatar Viktorian valtakausi oli päättynyt eversti Boxin vallankaappaukseen. 17-vuotias agenttikokelas Chevron Savano elää nyt Boxin imperiumin armeijan kadettina aikajanalla, joka ei muistuta hänen omaansa. Hänen mielensä hylkii painajaismaista todellisuutta ja päästää läpi alkuperäisiä muistoja FBI:stä ja seikkailuista aikamatkailun pyörteissä. Näkyjen vuoksi Chevien opinnot nuorisoakatemiassa ovat menossa pieleen, eikä urakehitystä auta ainakaan se, että häntä jo epäillään vastapuolen vakoilijaksi.

Kun Chevien sirpaleiset muistikuvat yltyvät piinaaviksi, tyttö kohtaa aikakoneen keksijän, professori Smartin. Hänen avullaan Chevie pakenee Viktorian ajan puuteroitujen peruukkien ja kaikenkarvaisten kelmien Lontooseen ja etsii käsiinsä Orient-teatterin taikurina sinnittelevän apurinsa Rileyn.

Mutta millainen aikapommi muhiikaan Camdenin löyhkäävissä likaviemäreissä! Onnistuuko voimakaksikko ajoissa estämään seonneen kuoleman enkelin maailmanvalloitusaikeet ja saamaan aikamatkailijoiden kohtalokkaasti peukaloiman historian takaisin raiteilleen? Fantasiavelho Eoin Colferin huikean uutuussarjan toinen osa tarjoaa niin aikamatkailun koukeroita, trillerimäisiä käänteitä kuin taikuuden lumoa.

(muokattu 29.08.2016)

Vanhan talon kummitusSmaragdiatlas (Kirja aikojen alusta, #1)Jalokivien jäljillä (Redwallin taru, #9)Mimirin lähde (Matka Asgårdiin, #2)Taikamajakat (Tuikkulahden tarinat, #1)

Myrsky10 avatar
Ensimmäinen osa oli huomattavasti parempi. Toinen osa ei ollut ollenkaaan niin mukaansa tempaava. Ihan luettava kirja kuitenkin.
Lady_ avatar
2.5
Mä oon pettynyt. Syvästi. Mä RAKASTIN ekaa osaa, mutta yleensä tuppaa käymään niin, että muut osat eivät ole yhtä hyviä ja TÄSSÄ on käynyt JUURI niin. Tiesin, että kyllä sillä jotain seurauksia on, jos Savano lähtee seikkailemaan menneen ajan Lontooseen, mutta tää kirja oli jotain sellasta, mikä meni mulla yli ymmärryksen. Ja oli tylsä. En jaksanut/voinut (koska en ymmärtänyt) lukea loppuun.
Kingi avatar
Ihan paras kirja IKINÄ!!!! Tykkäsin kirjasta TOSI paljon. Sarjan eka osa oli tosi hyvä mutta toka osa räjähti. (Ei siis kirjaimellisesti) En alussa oikein jaksanut keskittyä lukemiseen mutta lopussa en voinut päästä irti siitä. :D
LordStenhammar
Uusin jäsen: Katariina Kauta-Mero