Stravaganza: Miekkojen kaupunki (Stravaganza, #6)

Stravaganza: Miekkojen kaupunki

Mary Hoffman
Julkaistu: syyskuu 11, 2014 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: City of Swords

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Kaisa Kattelus. Sidottu, kansipaperi.

Stravaganza-sarjan kuudes ja viimeinen osa vie lukijan jälleen 1500-luvun kiehtovaan Taliaan.

Yksinäinen ja onneton Laura on omaksunut itsetuhoisia taipumuksia eikä osaa aavistaa, että hänestä tulee Barnsburyn koulun seuraava stravagantti. Eräänä päivänä vanha hopeatikari päätyy hänen käsiinsä, ja sen avulla Laura siirtyy 1500-luvun Fortezzaan miekkasepän pajaan. Laura kohtaa Taliassa myös komean ja vetovoimaisen Ludon, joka vie häneltä jalat alta. Tunne on molemminpuolinen, mutta kun Ludo paljastaa syntyperänsä ja vaatii Fortezzan valtaistuinta omakseen, seuraa suuri valtataistelu, jossa Ludo ja Laura päätyvät vastakkaisiin leireihin...

Miekkojen kaupunki on väkevä ja koskettava tarina stravaganttien veljeskunnasta, jonka jäsenet kykenevät siirtymään maailmasta toiseen, 16-vuotiaasta 2000-luvun englantilaistytöstä ja renessanssiajan säihkyvästä, juonittelevasta, kauniista ja vaarallisesta Taliasta. Rinnakkaismaailmoista kertovan sarjan huikean jännittävä päätösosa huipentuu aiemmista kirjoista tuttujen Lucianon ja Bellezzan ruhtinattaren Ariannan hääjuhliin.

(muokattu 16.09.2015)

Auringon pimeä puoliPimeyden joki (Soturikissat: Kolmikon mahti, #2)Lupaus (Unien kirjat, #1)Vartijat: Alkemistien kaupunki (Vartijat, #2)Mätä (Korpinkehät, #2)

people avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Nage avatar
Kieltämättä vähän tylsä tunnelma ja Lauran ja Ludon "suhde" oli suorastaan naurettava. Ainoastaan Arianna ja Luciano olivat kivoja tässä kirjassa. Minua jäi vähän ihmetyttämään ettei kukaan starvaganteista vieraullut Taliassa uudestaan vain tapaamassa ystäviään..
WindWizard avatar
3.5
Äääh..koko sarja on jatkunut samalla hemmetin kaavalla, että ne menee Taliaan, niitten elämä muuttuu ymsymsyms. Mutta ihan ookoo kirja, juoni liikkuu hitaasti, eikä vastoinkäymisiä ollenkaan, mikä kirja se sellainen on? Mielestäni tämä kirja oli huonoin koko saagassa, anteeksi kun sanoin noin..
mupi avatar
Luin samana päivänä koko sarjan ja sitten yhtenä päivänä tää kärrättii kirjastoon olin siis niin onnellinen et itkin ja rakastan kaikkia kirjoja mitä oon lukenu ja jotenki vaa arvasin et laurasta tulee seuraava stravagantti ja oon yrittäny suositella ihmisille koko sarjaa mut kukaa ei nykyään tykkää niin paljon kirjoista :'( IHANA TÄÄKIN!!
punnort
Uusin jäsen: Serafia Alho