Taivaallisen tulen kaupunki (Varjojen kaupungit, #6)

Taivaallisen tulen kaupunki

Cassandra Clare
Julkaistu: joulukuu 5, 2014 (Otava)
Alkuperäinen nimi: City of Heavenly Fire
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, nuoret
Avainsanat: ihmissudet, tv-sarja, vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Terhi Leskinen. Sidottu.

Ylistetyn Varjojen kaupungit -sarjan kauan odotettu ja huikean jännittävä päätösosa

Clary ja hänen ystävänsä taistelevat pahinta koskaan kohtaamaansa vihollista vastaan: Claryn omaa veljeä. Sebastian kääntää varjonmetsästäjiä puolelleen, raastaen erilleen perheitä ja rakastavaisia.

Taistelu maailman kohtalosta vaatii varjonmetsästäjiltä kauhistuttavia uhrauksia.

(muokattu 06.06.2018)

Tuhkakaupunki (Varjojen kaupungit, #2)Lasikaupunki (Varjojen kaupungit, #3)Luukaupunki (Varjojen kaupungit, #1)Aamunkoi (Houkutus, #4)Varjojen kaupungit IV–VI

Riley Charlotte avatar
Tätä olikin jo odotettu. Kirja oli sopivan pituinen, että luettavaa oli vaikka luinkin sen muutamassa päivässä. Tapahtumia oli sopivasti ja kirja oli oikeastaan aika täydellinen päätös Varjojen kaupungit - sarjalle. Claryn ja Jacen suhteesta olisin mielelläni lukenut enemmänkin. Emma oli kiva uusi hahmo, ainut asia mikä jäi auki oli se että Zachariah puhui jotain siitä, että hänen ja Emman välillä on joku yhteys, jota Zachariah ei saa vielä paljastaa Emmalle. Kyseinen asia ... (lisää)
Kirjakaapin tyttö avatar
Q_Black avatar
3.5
Kylläpäs minulla kestikin tämän kirjan lukeminen. Ehkä koulu oli myös osasyynä, mutta toisaalta taas en saanut oikein otetta tähän kirjaan sitä aloitellessani. Kun luin sarjan ensimmäisen kirjan niin rakastuin tähän maailmaan ihan täysin ja tämä lukeutui parhaisiin sarjoihin joita olen lukenut. Edelleen kirjasarja on lähellä sydäntä ja jokainen sen ihana hahmo, mutta ei tullut tämän kirjan kohdalla ihan samanlaista fanityttömäistä innostusta kuin ensimmäisten osien ... (lisää)
Li avatar
lolde avatar
Truuners95 avatar
Breza avatar
4.5
Itse pidin koko kirja sarjasta että tästä viimeisestä kirjasta :) Minulle ainakin jäi ku lopetin lukemisen sellainen haikee fiilis et nytkö jo se loppu :( Juonet oli mukavia ja mukaansa tempaavia :) Suosittelen !!
Milzu avatar
En vaan voi uskoa, että tää oli viimeinen osa :( Tätä sarjaa tulee ikävä.
Saki avatar
4.5
Tämä oli minusta ehdottomasti paras kolmesta viimeisimmästä, joskaan kahdelle ensimmäiselle ei pärjää. Hyvä päätösosa ja sopii kokonaisuuteen. Vaikka Jacesta en ole koskaan oikein pitänyt, hän ei ollut tässä kirjassa ehkä ihan niin ärsyttävä kuin aiemmissa. Simon on aina kuulunut lempihahmoihini, samoin kuin Luke ja Magnus. Sebastian ei ole lempipahikseni, mutta ihan hyvä aina hetkittäin. Jollain asteella toivon että näitä kirjoitettaisiin lisää, mutta en kuitenkaan. En halunnut sarjan ikinä loppuvan, koska tämä oli yksi parhaimmista sarjoista mitä olen koskaan lukenut.
Sunsetbeach avatar
Aivan ihana päätösosa! Kirja ei ole aivan yhtä hyvä, kuin ensimmäiset osat, mutta silti sen luki kovinkin mielellään. Ensin en pitänyt siitä, että kirja alkaa jonkun toisen (Emma Blackthorn) kuvakulmasta, mutta keskivaiheilla kirjaa se oli itse asiassa ihan mukavaa, että kirja alkoi niin.
Vendela avatar
Todella hyvä päätös sarjalle, voin sanoa. Pidin kirjasta erittäin paljon, sillä juoni pysyi kasassa eikä ollut täysin ennalta-arvattava. Ja jännitystä ja romantiikkaa riitti! Kaikkiin Claren päätöksiin en olluttäysin tyytyväinen, mutta mikään ei ole täydellistä... Emma oli uutena hahmona mielenkiintoinen, ja lukisin hänestä ja Julesista mielelläni lisää...nMikäli nytnvaan saisin heistä kertovan jatkosarjan käsiini. (Ja oppisin englantia niin hyvin että voisin sen ... (lisää)
Merzi avatar
Ihana kirja! <3 Muutamien hahmojen kohtalo jäi vähän epäselväksi mutta silti IHANA! Todella hyvä lopetus todella hyvälle kirjasarjalle.
Mystinen tyttö avatar
Ida avatar
4.5
Pidän kirjasa tosi paljon. Emma ja Blacthronit ja muut uudet hahmot oli kiva +. Emman kohtalo jäi epäselväksi. Hieman ärsyttää että Seba kuoli kun hänestä juuri tuli hyvä. Alec ja Magnus <33 Jordanin kuolema oli minusta surullista koska tykkäsin todella paljon Jordanista. Tästä kirjasta ei ole paljoon sanottavaa muutakun että se oli loistava kirja sarjan päättämiseksi. Pidän kirjailian kirjoitustyylistä ja miten hän luo nuo epätäydelliset ja realistiset hahmot. Harmittaa että kijasarja loppui ja olisin halunut lukea jorain Jacen ja Claryn häistä tai lapsista.
LittleJane avatar
rudi92 avatar
Taivaallisen tulen kaupunki on loistava päätös loistavalle sarjalle. Eeppinen taistelu Sebastiania vastaan oli huikea, eikä kirja ollut missään vaiheessa tylsä. Pidin myös siitä, että Jacen ja Alecin välinen ystävyys tuntui jotenkin syvemmältä tässä kirjassa. Aikaisemmissa osissa sain vähän sellaisen kuvan, että Jace ei välittänyt Alecista läheskään yhtä paljon kuin Alec Jacestä. Oli hienoa huomata Jacen muuttuvan koko ajan inhimillisemmäksi. Myös loppu oli todella ... (lisää)
Reta Anna Maria avatar
Lukuhetkellä erittäin nautinnollinen, mutta jälkeenpäin jäi mietityttämään, että olipas kirjassa loppujen lopuksi aika vähän tapahtumia. Kirja selvästi petaa Claren seuraavaa varjometsästäjistä kertovaa kirjasarjaa.
Nage avatar
Luin tämän englanniksi joskus kesällä, mutta kirjoitan nyt mitä muistan tästä. Kirja oli yleisesti ottaen hyvä, mutta se ei ehkä ihan yltänyt edeltäjiensä tasolle. Ja vaikka kirja ei missään vaiheessa ollut tylsä sitä vain lopussa väkisisn kävi mielessä että miten tämä oli parisataa sivua edeltäjiänsä pidempi, kun tässä ei tapahtunut paljoa? Oisin myös halunnut lukea vielä vähän enemmän ja syvemmin Claryn ja Jacen suhteesta. Yleisesti ottaen iha hyvä kirja ja yhen parhaimman sarjan loppu!
rudi92
Uusin jäsen: Raisa Välimäki-Kuronen