Tulen tyttäriä

Tulen tyttäriä

Maria Carole
Julkaistu: lokakuu 7, 2014 (Osuuskumma)
Tyylit: fantasia, romantiikka
Avainsanat: kotimainen

Nidottu.

Kuvastaja-palkintoehdokas 2015.

Naarni pakotti itsensä nielemään kaiken katumuksen vaikka tiesi, ettei ollut koskaan ollut näin yksin. Mitä hän oli kuvitellut? Oli uskaltanut uhmata elämän tekemiä valintoja. Luuliko hän nyt, että elämä unohtaisi ja antaisi anteeksi?

Naarni on sotilas ja tulen sukua. Knameira, ei aivan jumala, muttei tavallinen nainenkaan. Naarni laskee vuosia palvelusaikansa loppumiseen, kunnes eräänä syysyönä hän kohtaa valolta tuoksuvan Emman ja lakkaa laskemasta.

Tulen tyttäriä on romanttista fantasiaa maailmassa, jossa jumalat elävät eristyksissä vuorellaan, ja jumalten jälkeläiset sekä ihmiset välttelevät toisiaan. Maria Carolen esikoisteos keskittyy siihen, mikä elämässä on tärkeää silloinkin kun ympärillä kuohuu.

Ei ole sinun osasi sen parempi tai huonompi kuin muidenkaan. Yhtä kaikki ylhäältä saneltu.

Maria Carole (s. 1983) on ranskalaistunut ulkosavolainen. Hän kirjoittaa raapaleita ja novelleja sekä toimittaa Osuuskumman Ursula-lehteä. Lukijana Carole yrittää olla ennakkoluuloton, mutta kirjoittaessaan hän viihtyy parhaiten kevyen romantiikan parissa.

(muokattu 05.10.2015)

Veden vallassa (Väkiveriset, #3)Salatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)Rubiininpuna (Rakkaus ei katso aikaa, #1)Rautakuningatar (Rauta-saaga, #3)Lasisaari (Tähdet-trilogia, #3)

Sam Karpalosuo avatar
Tästä kirjasta on pitänyt kirjoittaa jo kauan, mutta olen pelännyt aloittamista, sillä en ole varma pystynkö tekemään sille oikeutta arviossani. Mainittakoon tosiaan aluksi että olen hieman jäävi arvioimaan, sillä minulla on kirjaan henkilökohtaine side. Mutta uskon että olisin rakastanut sitä muutenkin. Carolen fantasiamaailma on ainutlaatuinen - toisaalta hyvin suomalaisen tuntuinen, metsältä ja hiillokselta tuoksuva, ja toisaalta juuri sopivalla tavalla vieras. Ja se on ... (lisää)
Salde avatar

Kirjan hieman tavallisuudesta poikkeava lukujen jakaminen meinasi saada minut lopettamaan kirjan lukemisen heti alkuunsa. Onneksi kuitenkin jatkoin, sillä kun henkilöstä toiseen pomppivaan kerrontatyyliin tottui, kirja imaisi mukaansa. Pidin erityisesti suomalaisista vivahteista henkilöiden arjessa ja romanttisista fantasiaelementeistä. Utukka tassutteli suoraan sydämeeni ja jäi sinne! <3

Velma avatar
Kevyttä fantasiaa ripauksella romantiikkaa eli varsin sopivaa omaan makuuni. Maailmaa, yhteiskuntaa ja muita taustoja ei kuvailtu mitenkään perusteellisesti, mutta sekin oli vain hyvä asia, koska en yleensä jaksa olla kiinnostunut niistä. Luulen, että olisin antanut tälle täydet pisteet nuorempana, nyt annoin vain 4 tähteä.
Uusin jäsen: Marko Kinnunen