Kuiskauksia haudan takaa (Harper Connelly, #1)

Kuiskauksia haudan takaa

Charlaine Harris
Julkaistu: lokakuu 2, 2014 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: Grave Sight
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, jännitys

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Sari Kumpulainen. Sidottu.

Harper Connelly on 24-vuotias, rehellinen, lojaali mutta monien silmissä varsin outo nuori nainen. Teini-ikäisenä Harperiin iski salama ja hän sai kyvyn aistia kuolleiden sijainnin ja viimeiset hetket. Niinpä hän etsii työkseen kuolleita ihmisiä, apunaan velipuolensa Tolliver. Kaksikko liikkuu toimeksiantojen perässä paikasta toiseen ja saa selville salaisuuksia, joiden moni toivoisi pysyvän haudattuina.

Harper ja Tolliver matkaavat nyt pieneen arkansasilaiseen kylään selvittämään paikallisen teinitytön kohtaloa. Tytön ruumis löytyy pian, mutta valheiden verkko on sotkuisempi kuin Harper olisi voinut koskaan arvata. Jokaisella kylän omalaatuisista asukkaista tuntuu olevan omia luurankoja kaapissaan, ja joku heistä on valmis menemään hyvin pitkälle pitääkseen ne siellä.

muokattu 31.12.2014

ErikoistehtäväVäinämöisen vyöMurhamystiikkaa: Okkulttisia etsivätarinoita (Aavetaajuus-kirjat, #1)Loppu (Death Note, #12)Mies joka oli Torstaina (Suomen dekkariseuran julkaisusarja, #6)

wispie avatar
Kirjoittanut
Sookie Stackhouse en ole lukenut enkä aio, mutta tässä sarjassa oli sopivan vähän romantiikkaa. Toivon mukaan seuraavatkaan osat ei mene liian höttöiseksi, että pysyy kivasti kuolleita mukana. Tykkään ideasta ja Harperin ja Tolliverin elämä on mielenkiintoinen.
Emelie avatar
Kirjoittanut

Kiinnostava ja nopeasti luettava tarina, joka nappasi heti mukaansa. Minä pidin Harperista ja Tolliverista, ihan toimiva kaksikko. Harperissa oli aika paljon Sookieta, mutta oikeastaan vaan ne hyvät puolet; Harperista onneksi puuttui se jahkausvivahde joka Sookielta löytyy. Juoni ei ollut kovin erikoinen, mutta minusta muuten ihan hyvin tehty jännityskertomus. Kyllä tämän parissa vietti ihan mielellään iltapäivän.

lolde avatar
Kirjoittanut
Kirja oli aluksi todella tylsänoloinen, mutta mitä enemmän kirjaan syventyi ja sivut etenivät, alkoi myös juoni kiinnostaa enemmän. Positiivista oli myös se, ettei kirjaa ollut pilattu turhalla romantiikalla ja lässytyksellä, vaikka sitä useampi lukija olisikin varmasti halunnut. Maailma on täynnä romanttista fantasiaa ja mielestäni oli vain positiivista että tämä kirja onnistuttiin pitämään vain pienen ja viattoman hauskanpidon puolella. Kirja oli helppolukuinen ja juoni ... (lisää)
Sunsetbeach avatar
4.5
Ensin vertasin Harperia Sookieen, mutta kun olin lukenut hetken, tajusin että se oli tyhmää. Harperin ja Sookien tarinat ovat aivan erilaisia, vaikka joissakin kohdissa tulisi toinen mieleen. Pidin kirjasta, vaikka ensin tuli sellainen tunne, että kannattiko sittenkään lukea. Kannatti. Harperin erikoiskyky on aika mahtava, vaikka hieman karmiva. Kirjassa oli sekä mukavia että vähän ärsyttäviä henkilöitä, mutta se on vain hyvä. Jos mukana olisi ollut hieman enemmän romantiikkaa, olisin varmaan antanut viisi tähteä. Suosittelen!
Riley Charlotte avatar
3.5
Kirja oli aluksi vähän tylsähkö ja mietin, että onko tämä sittenkään lukemisen arvoinen, mutta kyllä se oli. Harper oli tosi mielenkiintoinen ja kiva hahmo. Kirjasta löytyi myös muita mukavia hahmoja ja vähän ärsyttäviäkin. Ainut mitä kirjassa olisi saanut olla enemmän oli romantiikka. Muuten tosi mielenkiintoinen ja hyvä kirja ja oli aika kiva tuo Harperin erikoiskyky. Luen kyllä ihan mielelläni seuraavankin kirjan tästä sarjasta, kunhan se vain ilmestyy.
CCrystal avatar
3.5
Pidin kovasti kirjan ideasta ja päähenkilön, Harperin, kyvystä. Siitä huolimatta kirjasta puuttui se jokin, mikä olisi saanut minut innostumaan tästä enemmän. Varmaan se rakkaus :) Kirjoitustyyli (vaiko suomennos?) oli paikoittain vähän tökeröä ja pomppivaa. Omaan makuun tämä kirja oli liian dekkarimainen, mutta pääosin kuitenkin tarpeeksi mielenkiintoinen, että tämän sai luettua.
Q_Black avatar
Kirjoittanut
Sookie-kirjat saivat onnellisen loppunsa, nyt on aika sukeltaa Charlaine Harrisin toisen sarjan pariin. Tätä nyt ei voi millään muotoa verrata muihin kirjailijan tuotoksiin ja jotenkin minusta jopa kirjoitustyyli on erilainen. Koska olen fanaattinen romanttisten kirjojen fani, tämä ei ainakaan ruokkinut nälkääni. Kirjassa on äärettömästi dekkarimaisia piirteitä ja se keskittyy lähinnä kummallisuuksien selvittämiseen kuin mihinkään muuhun mikä aiheutti minun tapauksessani ... (lisää)
Radioactive avatar
Kirjoittanut
Charlaine Harris kyllä osaa kirjoitaa pakko myöntää! En voi verrata tätä kirjaa Sookie Stackhouse sarjaan... Se on omaperäinen, yllättävän ja voin vain toivo ja janota lisää! Kun olin lukenut tämän osan halusin vain saada käsille toisen osan! Ja toivonkin, että toinen osa tulee pian! Susittelen lämpimästi!
Uusin jäsen: Ella Parviainen