Nymfit: Astarten solmu (Nymfit, #2)

Nymfit: Astarten solmu

Miikko Oikkonen, Sari Luhtanen
Julkaistu: syyskuu 5, 2014 (Gummerus)
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia
Avainsanat: kotimainen, tv-sarja

Sidottu, kansipaperi.

Kuunpimennyksestä on kulunut vuosi. Didillä on uusi elämä ja uusi identiteetti: Destinie Doulloin on elämäniloinen ranskatar, joka asuu opiskelija-asunnossa Budapestissa ja elää villissä suhteessa Samuel Kosken kanssa. Kati yrittää kasvattaa Matilda Van der Haasia kohti tämän ennustettua tulevaisuutta, mutta itsekeskeisen teinin kouliminen on helpommin sanottu kuin tehty. Nadian tavoitteena on elää toiveitaan toteen Montrealissa. Hän työskentelee ahkerasti kansainvälisen hormonitutkimuksen parissa.

Didi tapaa sattumalta teinivuosiensa terapeutin Karoliina Lahden. Tämä varoittaa Didiä jumalaisesta olennosta, joka on muokannut nymfiä omien himojensa täydelliseksi kohteeksi: ”Sinun on lopetettava suhteesi Samuelin kanssa tai saat jumalten vihan yllesi.” Karoliina murhataan julmasti Didin nenän edessä, ja nymfin on pakko pyytää ystäviensä Katin ja Nadian apua. Vähitellen Didille paljastuu, ettei kukaan ole välttämällä sellainen kuin hän luuli – ei edes hän itse.

Tämä on Nymfien tarun toinen osa.

(muokattu 04.01.2017)

Piraijakuiskaaja (Faunoidit, #2)HämähäkkijumalaLangenneiden enkelten kaupunki (Varjojen kaupungit, #4)Salatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)Varjojen valtias (Varjometsästäjät, #2)

Salde avatar
3.5

Pidin ensimmäisestä osasta ja tästä myös. Kerrontaan oli saatu tähän osaan hieman lisää varmuutta ja tarina kulki paremmin. Aivan luettava kirja, vaikkakaan ei nyt uusi lemppari.

Luinwen avatar
2.0

Ensimmäinen osa oli niin huono, että en olisi varmaan lukenut toista osaa, ellei täällä olevissa arvosteluissa olisi sanottu, että Astarten solmu on edeltäjäänsä parempi. Ja se onkin totta; valitettavasti se vain ei auta paljoa, kun vertailukohta asetti riman niin kovin alas.

Astarten solmu on hieman kirjamaisempi kuin ensimmäinen osa. Hahmojen ajatuksia ja tunteita välillä valotetaankin, sen sijaan että kirja vain pomppisi paikasta ja ajasta toiseen. Didin ... (lisää)

Myrsky10 avatar
3.5
Kirja oli parempi kuin ensimmäinen osa. Loppua kohti kirja parani entisestään. Alussa osa asioista jäi hieman epäselväksi, mutta nekin selvisivät myöhemmin. Välillä kirja jopa yllätti. Kirja selvensi osittain myös ensimmäisen osan tapahtumia, mikä oli tietenkin erittäin hyvä asia.
Q_Black avatar
Ensimmäinen osa ei kyllä vetänyt positiivisesti mattoa jalkojen alta eikä myöskään kirjaan perustuva tv-sarja, mutta siltikin minun piti päästä käsiksi tähän toiseen osaan. Odotin vähän kauhun sekaisin tuntein mitä on tulossa, mutta yllätyin positiivisesti. Siinä missä ensimmäinen osa vaikutti suoraan jostain tv-sarjan käsikirjoituksesta repäistyltä niin tämä toinen osa oli jo luontevampi kirjoitusasultaan. Se ei ollut niin töksähtelevä ja tapahtumat eivät vaihtuneet ... (lisää)
Astorethein
Uusin jäsen: Inex