Ihmisen puolella (PI, #2)

Ihmisen puolella

Siri Kolu
Julkaistu: syyskuu 24, 2014 (Otava)
Tyylit: scifidystopia, nuoret
Avainsanat: kotimainen

Sidottu.

Mitä tapahtuu, kun oikeuksiaan vaativa vähemmistö nousee kapinaan? Pitääkö oikeutta saadakseen edetä pelosta raivoon?

P-influenssaan sairastunut Pilvi lähtee keräämään tietoa, jolla voisi ratkaista perheekseen kokemansa luolayhteisön ja muiden PI-Luolien tulevaisuuden. Tiedustelumatkoilta kertyneet strategiset tiedot sysäävät liikkeelle tapahtumavyöryn: Luolat suunnittelevat kansannousun, ja Pilvi joutuu tekemään kipeitä moraalisia valintoja.

Kun Pilvi näkee kaupungilla Largon, maailma hajoaa. Hänen rakastamansa mies ei lainkaan näytä siltä, että kuuluisi P-ihmisiin. Pitääkö Pilvin suostua sisällissotaan tietämättä, ovatko he edes samassa rintamassa?

Rakastavaisten välienselvittely on väistämätön.

(muokattu 26.04.2017)

Kapinallinen (Outolintu-trilogia, #2)Toisaalla (Jäljellä/Toisaalla, #2)Pimeä sydän (Mystic City, #2)Eliitti (Valinta-sarja, #2)Delirium: Rakkaus on harhaa (Delirium-trilogia, #1)

ilona_milla avatar
3.5
Pakko sanoa, että PI miellytti minua tätä jatko-osaansa enemmän. Tässäkin on ne PI:n huonot puolet. Yksityiskohdat ja kuvaukset sopivat niin täydellisesti nykyisyyteen, että dystopian maku lentää taivaantuuliin, jos sitä missään vaiheessa ylipäätään on havaittavissa. Tämä on tavallaan vaihtoehtoinen todellisuus. Siinä missä Tuomas sai minut ekassa kirjassa nukuksiin, hoitaa sen tällä kertaa Mimosa. Hän selittää kissastaan ja Pilvistä, vain ajatuksia enimmäkseen. ... (lisää)
Uusin jäsen: Maija