Yllättävä vihollinen (Selviytyjät, #2)

Yllättävä vihollinen

Erin Hunter
Julkaistu: marraskuu 4, 2014 (Jalava)
Alkuperäinen nimi: A Hidden Enemy
Tyylit: fantasiaeläinfantasia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Veli-Pekka Ketola. Sidottu.

Keneen voi luottaa tosipaikan tullen?

Bella ja muut hihnakoirat ovat asettuneet Suuren murahduksen jälkeen metsään, jossa on kylliksi puhdasta vettä ja saalista. Aluetta alkaa kuitenkin vaatia laumalleen hurjien villikoirien pitelemätön johtaja. Uusia selviytymis- ja taistelutaitoja Lykyltä oppineet hihnakoirat eivät anna periksi vaan panevat vastaan kaikin tavoin.

Bella punoo vihollislauman pään menoksi mutkikkaan juonen, joka perustuu Lykyn älykkääseen ja ovelaan toimintaan. Vaikka Lykky kaipaa itsenäistä elämäänsä, hän ei halua jättää tovereitaan pulaan ja suostuu auttamaan. Lykkyä koetellaan tehtävässä monin tavoin – ja hänen todellinen luontonsa testataan, kun päätösten aika koittaa.

Selviytyjät (Survivors) on Erin Hunterin eläinfantasiasarja, jossa lukija pääsee tarkastelemaan maailmaa koiran silmin. Yllättävä vihollinen on sarjan toinen osa.

muokattu 13.12.2014

Hehkuva tähti (Soturikissat: Klaanien synty, #4)Rannaton järvi (Selviytyjät, #5)Myrskyn aika (Soturikissat: Klaanien synty, #2)Kuunnousu (Soturikissat: Uusi profetia, #2)Tähtiyö (Soturikissat: Uusi profetia, #4)

Lumihiutale avatar
3.5

Pidin kirjasta vaikken ollut ensimmäistä osaa edes lukenut.

En löytänyt sitä kirjastosta, mutta oli pakko lainata sillä kuulosti houkuttelevalta.

En pettynyt vaikka alku oli hieman kankea.

Pääsin hyvin perille juonesta ja en sen jälkeen voinut lopettaa lukemista.

lolde avatar
Kirjoittanut
Kirja on mielestäni parempi kuin edeltäjänsä Autio kaupunki. Juoneltaan kirja oli ihan suht' koukuttava ja se oli nopeaa luettavaa. Tapahtumia oli myös melko paljon, ja jännitys Lykyn kiinnijäämisestä oli käsin kosketeltavaa.
DogFan avatar
4.5
Tykkäsin kirjasta kovin, enkä laskenut sitä tassuistani ennen kuin sain luettua. Jäi niin jännään kohtaan. Tahdon seuraavan kirjan pian luettavaksi. Lempihahmoni on tässä sarjassa ehdottomnasti, Lykky.
Soturiorava avatar
4.5
Todella hyvä kirja, alku oli vähän tylsä, mutta parani jossain 50 sivun vaiheilla (hitaaseen lämpenemiseen vaikutti ehkä se, että edellisen osan lukemisesta oli puoli vuotta aikaa). Jäi harmittamaan kun kirja jäi kesken. Olis halunnut lukea jatkon heti, mutta kai tässä hetken aikaa tarvii odottaa ennen kuin seuraavaan osaan pääsee käsiksi. Suosittelen
Lilli Pii avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Yllatuus avatar
Kirjoittanut
Ihan ok mutta olain jo vähän tylsistyä puolessa välissä jotenkin tuntui ettei kirja etene. Nyt on pakko myöntää että soturikissat ovat parempia.
Uusin jäsen: Ruska