Auringonlasku (Soturikissat: Uusi profetia, #6)

Auringonlasku

Erin Hunter
Julkaistu: lokakuu 7, 2014 (Art House)
Alkuperäinen nimi: Sunset
Tyylit: fantasiaeläinfantasia, nuoret
Avainsanat: kissat

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Nana Sironen. Sidottu.

Myrskyklaanin leiriin hyökänneet mäyrät ovat jättäneet jälkeensä suuren sekasorron, eikä klaanin varapäällikön Harmaaraidan kohtalosta ole vieläkään mitään tietoa. Jotta klaanissa säilyisi järjestys, Tulitähden on päätettävä pian, kenet hän nimittää uudeksi varapäälliköksi.

Nuori vallanhimoinen soturi Vatukkakynsi odottaa kiihkeästi tulevansa valituksi. Hänen riitansa Oravaliidon kanssa on viimein ohi. Hän kuitenkin jatkaa salaisia yöllisiä tapaamisiaan isänsä Tiikeritähden ja velipuolensa Haukkahallan kanssa, ja Tiikeritähti lietsoo poikiaan vallankaappaukseen.

Lopulta Vatukkakynnelle koittaa totuuden hetki: hänen on ratkaistava, haluaako hän seurata isänsä käpälänjälkiä vai pysyä uskollisena päällikölleen.

Uusi profetia on toinen soturikissojen seikkailuista kertova sarja. Auringonlasku on sarjan päätösosa.

(muokattu 13.12.2014)

Vatukkatähden myrsky (Soturikissat-erikoisseikkailut, #7)Neljäs oppilas (Soturikissat: Tähtien enne, #1)Yön kuiskaukset (Soturikissat: Tähtien enne, #3)Salaisuuksien metsä (Soturikissat, #3)Kuunnousu (Soturikissat: Uusi profetia, #2)

lolde avatar
3.5
Nage avatar
Muuten tosi hyvä lopetus mutta tuntui että siihe lopetuksen olisi kiihreditty yht´äkkiä ja sitten se vain lopetetaan einään kun deadline loppuu... Ei tullut mitään yllätyksiä, mutta ei se haitannut ollenkaan.
Lilli Pii avatar
3.5
Soturikissat-fani03 avatar
Lonely Reader avatar
Soturiorava avatar
4.5
Pidin kirjasta yhtä paljon kuin edellisestä kirjasta, mutta odotin tältä kirjalta takakansi tekstin perusteella jotain suurta tämän kauden päättävää lopputaistelua. Mutta muuten oli todella hyvä kirja ja suosittelen tämä lämpimästi kaikille, jotka pitävät paljon eläimistä (etenkin kissoista) kertovista kirjoista.
Yllatuus avatar
Upeaa! Kaikki soturikissat mahtavia odotan innolla kolmikon mahti sarjaa! Hyvä juoni! Mutta toivoin että olisi jatkunut vielä vähän tämä kirja
Inactive avatar
Nyt kyllä hieman petyin. Olin odottanut viimeistä osaa 2.kaudesta innolla, mutta päätös olikin näin kämäinen. Mitään ei sinällään tapahtunut. Tilanne oli koko ajan päällä, mutta sekään ei ollut mitään isoa. Ajattelin takakansi tekstin perusteella, että nyt tapahtuisi se loppuhuipennus, mutta niin ei käynyt. (Tosin uskon, että sivumäärän rajallinen luku on syy pää tähän lyhkäiseen, tönkköön loppuun) Kaikenkaikkiaan hienoa Soturi-Kissojen jatkajaa, vaikkakin juoni sai pettymään. Kolmannen kauden alkamista odotellessa!
helen1 avatar
4.5
Kirja oli mielestäni mahtava. joskus olin kyllä vähän hämmentynyt että oliko kyse unesta vai todesta mutta muuten kirja oli hyvä mielestäni se vain loppui todella nopeasti joten jään odottamaan uuttä soturikissat sarjaaa.
Wanda, Jussi
Uusin jäsen: Hilla Karjalainen