Hopeanuoli

Hopeanuoli

Yoshihiro Takahashi
Julkaistu: 2010 (Punainen jättiläinen)
Alkuperäinen nimi: Ginga: Nagareboshi Gin
Tyylit: fantasia, sarjakuvamanga, nuoret
Avainsanat: tv-sarja

Alkuteos ilmestynyt 1983–1987. Ilmestynyt suomeksi 2010–2011. Sarjassa on 18 nidettä. Suomentanut Juha Mylläri. Lajityyppi: Shonen.

Gin on hopeanharmaa, tiikeriraitainen akita-koira, ja koska se syntyi tiikeriraitaisena, sitä odottaa ennalta määrätty kohtalo; tulla karhukoiraksi. Ginin isä, Riki, on kylänsä paras karhukoira, mutta kun se häviää taistelun hirvittävää Akakabuto-karhua vastaan, Gin saa karhusta elinikäisen vihollisen.

Ginin ollessa vasta pentu, alkaa sen kova koulutus isänsä veroiseksi karhukoiraksi.

Suositellaan yli 13-vuotiaille.

(muokattu 24.12.2014)

Liikkuva linna 4 (Liikkuva linna, #4)One PieceVampyyrin oppipoika (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #2)InuyashaLiikkuva linna 2 (Liikkuva linna, #2)

Argentum avatar
Hopeanuoli on koukutava sarjakuva, joka oli ihan pakko loppuun asti kerätä. Ensimmäisessä osassa on, jo raakaa luettavaa nuorille silmille. (Raakaa materiaalia on siis jatkossakin.) Kuvitus on upea ja juoni kekseliäs. Hahmo suunnittelu on hyvä, mutta Gin:in liika oikeudemmukaisuus ottaa päähän aina sillointällöin. Suosittelen ihmisille jotka pitävä eläin tarinoista ja mangasta muutenkin :)
Emili@ avatar
Mahtava aloitus mahtavalle sarjalle. Kansikuva voi hämätä; Sarja tosiaan ei ole mikään lastensatu, mikä ilmenee jo heti tästä ensimmäisestä osasta. Sarja itsessään on sellainen, että joko sitä ei ymmärrä sitten alkuunkaan tai vastaavasti siihen rakastuu päätäpahkaa aivan sydänjuuriaan myöten! Joka tapauksessa se on mainiosti kuvitettu, kirjoitettu ja ideoitu, yhtenäinen kokonaisuus. Kannattaa lukea!
Wendigo avatar

En olisi arvannut miten paljon alkaisin rakastamaan tätä sarjaa kun ekan kerran näin ensimmäisen ja toisen osan kaupassa. Animen olin ohimennen katsonut joskus, mutta se ei jäänyt mieleen.

Sarjassa itseeni vetoavat hahmot (koirat) hyvin suuresti. Niiden maailma on kuvattu hyvin ihmismäisenä, mutta sarja on silti melko realistinen. Tarina hahmoineen on hyvin mieleenpainuva!

Pisania, LordStenhammar, Louhikäärme, Wanda
Uusin jäsen: Juho Saari