Mio, poikani Mio

Alkuperäinen nimi: Mio, min Mio
Käännetty englanniksi: Mio, My Son
Tyylit: fantasiasatufantasia, lapset
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 1954. Suomentanut Kristiina Kivivuori. Kuvittanut Ilon Wikland. Päällys: Eeva Oivo.

Eräänä iltana katoaa kotoaan Jussi, yhdeksänvuotias. Hänestä on tullut prinssi Mio, ja hän asuu Kaukaisuuden Maassa isänsä, kuninkaan luona. Kaikki rakastavat pientä Mioa, mutta kukaan ei voi vapauttaa häntä tehtävästä, joka hänelle on aikojen alussa määrätty: yksin ja kenenkään auttamatta hänen tulee taistella kivisydämistä Kaamoa vastaan...

Mio, poikani Mio on huimalentoinen ja jännittävä, mutta sen pohjasävynä on hellä totisuus ja sen tapahtumissa on syvää vertauskuvallisuutta.

(muokattu 18.12.2017)

Paluu Puolen Hehtaarin PuistoonTatatukin matka kristallivuorelleKadonnut kaupunki (Salainen kirjasto, #2)Vedeeran taru (Vedeera, #1)Kirous (Tähtisilmät, #2)

ShadowMaker avatar
Ei paras Lindgrenin kirja, mutta kuitenkin erittäin hyvä! Tämä ei kuulu niin suureen osaan lapsuuttani kuin esimerkiksi Ronja, ryövärin tytär, mutta silti, pidin tästä myös ollessani lapsi (tosin en yhtä paljon). Vanhemmat, tässä taas yksi kirja, jonka voitte lukea yhdessä lapsenne kanssa, tai antaa hiukan vanhemmalle nuorelle neidille tai herralle itse luettavaksi!
Truuners95 avatar
3.5