Pimeä sydän (Mystic City, #2)

Pimeä sydän

Theo Lawrence
Julkaistu: lokakuu 13, 2014 (Karisto)
Alkuperäinen nimi: Toxic Heart
Tyylit: scifidystopia, fantasiaurbaani fantasia, romantiikka, nuoret
Avainsanat: tieteisfantasia

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Kirsi Ohrankämmen. Kansi: Tex Hänninen. Sidottu, kansipaperi.

Kaupunki liekeissä.
Luottamus murskana.
Täydellinen rakkaus tuhoutunut.

Ylhästön eliittiin kuuluvan perheensä hylännyt Aria Rose on päätynyt mystikkorakastettunsa Hunterin kannattajien turvapaikkaan kaupungin ulkopuolelle. Aria haluaa kuitenkin olla Hunterin rinnalla ja karkaa Manhattanille. Seuraukset ovat kohtalokkaat: Arian isän miehet kidnappaavat hänet, ja hän on vaarassa joutua jälleen muistintyhjennykseen ja naimisiin kuolleeksi uskomansa ylhästösulhasensa kanssa. Samaan aikaan kaupungissa käydään veristä valtataistelua mystikoihin liittyneiden Alhaston köyhien ihmisten ja Ylhästön etuoikeutettujen välillä. Pahinta on, että Hunter näyttää käyttäneen Ariaa tässä taistelussa lupaa kysymättä hyväkseen…

Pimeä sydän on toinen osa ilmastonmuutoksen jälkeiseen aikaan sijoittuvassa Romeo ja Julia -tarinassa. Se on sähköinen, toiminnantäyteinen futuristinen fantasia, joka tempaa mukaansa ja pitää pihdeissään läpi liekkien ja kaaoksen.

(muokattu 13.03.2016)

Salatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)Fullmetal AlchemistKohtalot (Viillot, #2)Auringon pimeä puoliLumotar

Q_Black avatar
3.5
Vaikkakin tämän tyylisiä kirjasarjoja on nyt tullut joka tuutista fantasian ja scifin ystävien nenän eteen niin tykästyin suuresti trilogian avausosaan ja tätä jatko-osaa ei olisi millään malttanut odotella. Lukija pääsi sukeltamaan jälleen kerran muuttuneen Manhattanin korkeuksiin ja sen merkillisiin syvyyksiin. Ariastakin alkoi tulla esille uhmakuutta vaikka mielestäni on hän oli vieläkin hiukan naiivi jossain määrin. Kaiken kuohuttavaa rakkaustarinaa ei tässä kirjassa ... (lisää)
Yö (Eit) avatar
3.5

En keksi paljoa sanottavaa tästä kirjasta, mutta mielestäni se oli kuitenkin parempi kuin edeltäjänsä :)

Anneliana avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Ida avatar
Jep. Hyvä kirja. Ei niin mullistava, mutta tykkäsin. Aria ei olut enää niin nynny. Hunter oli outo ja etäinen tässä kirjassa. Nousin shippaamaan Turkia ihan kybällä. Romantiikkaa tässä ei ollut niin paljoon kuin edellisessä ja se oli pettymys. Loppu oli hämmentävä. Niihän ne aina on. Odotan innolla seuraavaa osaa. Arian loppu juttu eli se kun hän syö sen sydämen oli ällöttävää ja meni jotenkin yli se että hänelläoli jotain ihme voimia. Sota on aina rankkaa ja ... (lisää)
Amelie avatar
Pidin tästä osasta yllätyksekseni enemmän, kuin ensimmäisestä. Turk nousi heti suosikki hahmokseni, mikä oli hieman yllättävää siihen nähden miten ensimmäisessä osassa Turkilla oli hyvin pieni rooli. Uudet hahmot toivat mukavaa vaihtelua juoneen. Hunter oli tässä kirjassa, jotenkin erittäin raivostuttava ja itseppäinen. Kirja oli mielestäni hyvällä huumorilla, jännityksellä ja romantiikalla maustettu mahtava kokonaisuus. Pidin kovasti ja jään innolla odottamaan jatko-osaa.Suosittelen!
inari avatar
En pitänyt kirjan alusta lainkaan, mutta kirja parani loppua lähestyessä...onneksi Hunter oli raivostuttava, eikä yhtään vanhan Hunterin kaltainen. Turk sen sijaan oli ihana loppuu asti, Aria oli hieman ärsyttävä, vaikkakn Turkin seurassa ihmeen luonnollinen ja yllättävän mukavakin hahmo. Kirja ei kuitenkaan täyttänyt toiveitani ja odotuksiani
Mystinen tyttö avatar
4.5
Pimeä sydän poikkesi aivan totaalisesti ajatuksistani. Joka luvun jälkeen sain ihmettellä miksi en ollut ajatellut, että näin voisi käydä. Se oli mukavaa vaihtelua. En siis erityisemmin kokenut ärsyttävää ennalta-arvattavuutta. Tapahtumapaikka oli mielenkiintoinen (kuten edellisessäkin osassa), sain siitä selvän kuvan. En jotenkin pidä Lawrencen kirjoitus tyylistä, mutta ideasta pidän, mikä tasoittaa teosta. Vieläkään en saanut selvää kuvaa Ariasta. Sen kuvan minkä ... (lisää)
Janski_ avatar
Tämä kirja oli aivan täydellinen. Ei muuta lisättävää. Jokainen lukekoon itse. :)
Myrsky10 avatar
4.5
Kirja oli ehdottomasti vähintäänkin yhtä hyvä kuin ensimmäinen osa. Tarina eteni sujuvasti, ennalta arvattavia kohtia ei ollut kovin paljoa ja osa tapahtumista yllätti. Kirja piti ahmia loppuun mahdollisimman nopeasti. Koukuttava kirja, suosittelen!
Kattinka avatar
3.5
Kirja oli mielstäni kokonaisuudessaa oikein hyvä ja jännittävä. Uudet henkilöt olivat kiinnostavia ja vanhoista löytyi uusia puolia. Kirja eteni mukavan reippaasti, eikä missään välissä tullut tylsiä kohtia. Odotan innolla kolmatta osaa, sillä kirja jäi jännään kohtaan!
Nage avatar
On jo hetki siitä kun luin tämä, sillä luin englanniksi, mutta muistaakseni kirja oli hyvä ja mielenkintoinen kokoajan. OLin myös iloinen että Aria oppi puolustamaan itse itseään eikä hänen tarvitse tukeutua enään niin paljoa muihin.
Uusin jäsen: chong wen