Pojat

Pojat

Jessica Schiefauer
Julkaistu: helmikuu 16, 2015 (Karisto)
Alkuperäinen nimi: Pojkarna
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Säde Loponen. Sidottu. 2. painos elokuvakannella (Girls Lost -elokuva) 2016. Nidottu.

August-palkinto 2011. Pohjoismaiden neuvoston lasten- ja nuortenkirjallisuuspalkinnon ehdokas 2013.

Palkittu nuortenkirjahelmi Ruotsista

Neljätoistavuotiaat ystävykset Kim, Bella ja Momo häilyvät lapsuuden ja aikuisuuden rajamailla. Kesäiltaisin he kokoontuvat Bellan kasvihuoneeseen, vapaalle vyöhykkeelle, jossa kaikki saavat olla sellaisia kuin ovat ympäristön paineista välittämättä. Kun Bella eräänä päivänä tilaa postimyynnistä erikoisia siemeniä, tyttöjen elämä muuttuu. Siemenistä versoava kasvi on kaikkea muuta kuin tavallinen. Se avaa heille ovet poikien maailmaan.

Pojat on huima realismia ja fantasiaa sekoitteleva nuortenromaani, joka on palkittu parhaan lasten- ja nuortenkirjan August-palkinnolla Ruotsissa ja ollut ehdolla Pohjoismaiden neuvoston kirjallisuuspalkinnolle. Kirja kuvaa teinityttöjen kasvukipuja, identiteetin etsimistä ja sukupuolirooleja hätkähdyttävällä tavalla ja tuulettaa samalla ennakkoluulottomasti nuortenkirjallisuuden perinteitä.

(muokattu 27.08.2017)

Auringon polku (Soturikissat: Klaanien synty, #1)Olympoksen veri (Olympoksen sankarit, #5)Aika taistelun ja tähtivalon (Karou-trilogia, #2)Rannaton järvi (Selviytyjät, #5)Tyttö joka purjehti Satumaan ympäri itse rakentamallaan laivalla (Satumaa, #1)

Uusin jäsen: Emilia Suzi