Saga (Saga, #1)7.62

Kokoelman alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Antti Koivumäki. Sidottu.

Hugo-palkinto 2013 (paras sarjakuva).

Game of Thrones kohtaa Star Warsin – USA:n vuoden 2013 hittisarjakuva nyt suomeksi!

Saga on tarina Alanasta ja Markosta, kahdesta aivan erilaisen rodun edustajasta, jotka rakastuvat sodan keskellä, saavat lapsen, ja joutuvan sen jälkeen pakenemaan henkensä kaupalla molempien kansojen vihaa. Peräänsä he saavat niin kylmäverisiä palkkatappajia kuin TV-päisiä robottikuninkaallisia.

Saga kertoo eeppisen tieteisseikkailun kautta tarinan rakkaudesta, perheen perustamisesta, politiikasta sekä tietenkin kissoista, joille on turha yrittää valehdella.

Saga 1 oli Yhdysvaltain myydyin sarjakuvaromaani vuonna 2013, ja se voitti kokonaista kolme Eisner-palkintoa (sarjakuvamaailman ”Oscar”) sekä arvostetun Hugo-tieteiskirjallisuuspalkinnon.

”…merkittävin sarjakuvantekijä viiteen vuoteen. – Wired

”Saga on sarjakuville sama, mitä Tähtien sota oli elokuville ja Harry Potter nuortenkirjoille.” – kvaak.fi

”Loistava lukukokemus sarjakuvafaneille. Suosittelen.” – Man Made Lifestyle

”Näin laadukasta scifisarjakuvaa tulee harvoin vastaan.” – routakoto.com

”Saga on huolella rakennettu, inhimillinen sarjakuvahelmi, jossa pienimmilläkin yksityiskohdilla on merkitystä.” – Tähtivaeltaja

"Epäilyksettä tämän hetken parasta äkkiväärää, anteeksi pyytelemätöntä scifi-sarjakuvaa." – Sarjainfo

Arvona kirjalle

Arvosanalla: 7.62/10
Arvosanoja: 58
Tietoja päivitetty 30.11.2016

Kirja-arvioita

10/10 - Emelie (07.04.2017)

Olin kuullut paljon kehuja tästä sarjasta, ja sarjan kuudennen osan Hugo-ehdokkuuden siivittämänä päätin aloittaa tämän lukemisen. Ensimmäinen osa lunasti kaikki odotukset kirkkaasti! Kiinnostava aloitus, kiinnostava maailma ja ... Lue lisää