Fimbul-talvi (Matka Asgårdiin, #1)

Fimbul-talvi

V. M. Toivonen
Julkaistu: lokakuu 9, 2014 (Aurinko)
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: kotimainen, skandinaavinen mytologia

Sidottu.

Mavilin kotikylään kantautuu huhuja oudoista asioista, ja Mavil näkee kummallisia unia. Lisäksi vielä sää oikkuilee: vaikka on vasta varhainen syksy, lunta tupruttaa ja vallitsee poikkeuksellinen kylmyys. Ovatko lopunajat käsillä?

Mavilin, nuoren tallipojan matkassa, pääsemme mukaan lumisten maisemien kehystämiin vauhdikkaisiin seikkailuihin ja selvittämään, kuka Mavil oikein on ja mikä on hänen tehtävänsä näinä omituisina aikoina.

Kirjan jokaisen luvun aloittaa Ulla Thynellin taidokas piirros, joka vie lukijan luvun tunnelmaan.

Muokannut Jussi (16.05.2016)

Vaiennut oraakkeli (Apollon, #1)Thorin vasara (Magnus Chase, #2)Artemis Fowl: Kadonnut siirtokunta (Artemis Fowl, #5)Artemis Fowl: Ikuisuuskoodi (Artemis Fowl, #3)Artemis Fowl (Artemis Fowl, #1)

Zakho avatar
Kirja oli helppolukuinen ja aloittelijatkin voivat lukea sitä. Mutta sitä voi lukea myös kokeneemmatkin lukijat. Ja se, että kirja oli fantasiaa oli parempi, kuin että se oli ollut faktaa. Kirja oli sopivan mittainen. Kirjan kartat oli hienosti kuvitettu ja oli hauskasti keksitty, kun joka luvun alussa oli joku kuva.
Temes avatar
Parilla istumisella tuli luettua sellainen teos kuin Fimbul-talvi! Tarina siis toimii hyvin ja siihen on tartuttava pian uudelleen kuullakseen lisää maailmasta ja sen asukkaista. Erityisesti pidin viidestä ekasta luvusta. Hodin luota alkavan luvun alussa olin hieman epätietoinen siitä, paljonko aikaa oli kulunut - ja oliko Mavil jo palannut tallimestarin luo kaupungista. Itse olisin mielelläni viipyillyt kauemmin paikkojen ja henkilöiden parissa arkisestikin. Nyt valtavia ... (lisää)
Asd avatar
Helppoa luettavaa, myös niille jotka eivät lue kirjoja, kuin kerran vuodessa ja sekin pakonsanelemana. Tarina on mukaansa tempaava ja ennen kuin tajuaa on jo lukenut toistakymmentä sivua. Tarina pohjautuu eddaan, skandinaaviseen jumaltarustoon, joka on erittäin mielenkiintoinen aihe, mutta siitä on vaikeaa löytää kirjaa joka on totuuden mukainen. Tämä kirja oli erittäin mielenkiintoinen ja helposti luettava ja samalla myös oppi lisää skandinaavisista jumalista. Jatkoa odotellessa ;)
Karlbaxter avatar
Luin kirjan Fimbul-Talvi ensimmäisen osan "hotkaisemalla", koska sen käsittelemä aihe, Pohjoinen Jumaltarusto, oli minulle ennestään tunnistamaton. Olin kyllä tietoinen siitä, että Pohjoisen Jumaltaruston ylijumala on Odin ja hänen vastustajansa on puoliverinen Loki, jonka Odin on kahlinnut syvälle kallioon siksi, että Loki oli tappanut hänen poikansa. Tarujen mukaan Loki murtautuu jonakin päiväänä ulos maanalaisista kahleistaan ja silloin alkaa Yhdeksän maailman sota, jossa ... (lisää)