Sammakkoprinsessa (Sammakkoprinsessa, #1)

Sammakkoprinsessa

Anna Hallava
Julkaistu: tammikuu 28, 2015 (WSOY)
Tyylit: fantasia, romantiikka, nuoret
Avainsanat: keijut, kotimainen

Kansi: Laura Lyytinen. Sidottu.

Romantiikkaa ja rupikonnia!

Maailmassa on vain yksi poika, jota Ofelia voi suudella. Kaikki muut pojat muuttuvat hänen suudelmistaan sammakoiksi.

14-vuotias Ofelia on kyllästynyt olemaan suudelmaneitsyt. Hän on päättänyt saada ensisuudelmansa mahdollisimman pian, mutta äidin järjestämä synttäriyllätys muuttaa kaiken. Ofelia saa kuulla olevansa keiju, ja hänen korvansakin kasvavat jumbomittoihin. Kaiken huipuksi kummitädin antama keijulahja aiheuttaa katastrofaalisia muutoksia suutelurintamalle.

Anna Hallavan esikoisteos on sujuvaa ja suorasukaista, hulvattoman hauskaa ja häpeämättömän viihteellistä chick litiä nuorille.

(muokattu 29.05.2019)

Kyylän kyydissäMonster High: Salatut elävät (Monster High, #2)Peter Pan purppuran lumoissaMustesydän (Mustesydän-trilogia, #1)Yönsiiven velhot (Korppikartanon salat, #1)

Matti Karjalainen avatar
3.5
Anna Hallavan "Sammakkoprinsessa" (WSOY, 2015) kertoo Ofelia-nimisestä tytöstä, joka elää ihan tavallista yläkoululaisen elämää. Päässä pyörivät lähinnä pojat ja suuteleminen, jota sankarittaremme ei ole päässyt harrastamaan. Vielä. Neljäntenätoista syntymäpäivänään vanhemmat haluavat kertoa Ofelialle jotakin tärkeää, mikä herättää tytössä lähinnä kauhua. Ei kai luvassa ole Kukat ja mehiläiset -saarna? No ei. Vanhemmat kertovat Ofelialle, että tämä ... (lisää)
CCrystal avatar
Hauska idea, mutta omaan makuuni tosiaan aivan liian lapsellinen. Teini-ikäinen saa tästä kirjasta varmasti paremmin viihdykettä kuin minä. Teiniangstia lukuunottamatta oli kyllä ihan lukemisen arvoinen kirja, ja seuraavaankin osaan varmasti tartun jossain vaiheessa. Kepeä lukuelämys :)
HourglassEyes avatar
Ollakseen niin totaalinen teinidramatiikka kirja Sammakkoprinsessa yllätti minut. "Draama" oli vedetty niin huolella yli, että kirjaa oli ihan oikeasti hauska lukea ja huomasin tirskahtelevani monin paikoin Ofelian ajatusmaailmalle. Hauskaa ja helppoa teinidraama viihdettä. Ei tosikoille, tämän kirjan kanssa pitää osata ottaa vähän iisimmin... *Minä vihaan itseäni!" karjuin kuin puin päälle mekkoani. Se oli niin tiukka rinnasta, että repeäminen oli sekunneista kiinni. ... (lisää)
Jussi, Wanda, Kuupposen päivä
Uusin jäsen: Hilla Karjalainen