Tähtimosaiikki

Tähtimosaiikki

Iida Sammalisto
Julkaistu: maaliskuu 5, 2015 (Otava)
Avainsanat: kotimainen

Sidottu.

Kuvastaja-ehdokas 2016

Tyttö, kettu ja tähtien poika. Nuoren kertojalahjakkuuden taidokas fantasia lumoaa ensiriveiltä, ja viiltää syvältä.

Poika kertoi Sunalle taivaasta ja sitä asuttavista tähdistä. Tähdistä, jotka olivat eläviä. Maailmasta, jossa tämä poika, Lupus, oli varttunut, josta hänet oli pudotettu ihmisten maailmaan, Sunan luokse.

Suna on vaeltaja, viulunsoittaja. Tyttö kulkee vapaana kettunsa kanssa, kun kintereille tupsahtaa tähtien poika. Lupus on tullut kertomaan, että Suna on valittu, hänen tehtävänään on nousta vastustamaan pahaa.

Suna kieltäytyy, mutta Lupus ei jätä tyttöä rauhaan.

(muokattu 29.10.2016)

Tiimalasi (Everlife, #1)Tam kerjäläispoika (Lohikäärmeratsastaja, #1)Avain (Mahtavat 12, #3)Langenneiden enkelten kaupunki (Varjojen kaupungit, #4)Naondel (Punaisen luostarin kronikoita, #2)

Raparperinaama avatar
Itse myös kallistun tuolle "ihan hyvä" linjalle. Kieli oli todella kaunista ja tarina oli täynnä tunteita. Pidin Sunan vahvasta ja itsenäisestä henkilöhahmosta. Fantasiamaailma oli mielenkiintoisesti rakennettu, ja tarinassa oli sopivasti jännitystä. Kuitenkin mielestäni "se joku" jäi puuttumaan tarinasta, olisin kaivannut jotain enemmän. Hieno suoritus esikoiskirjaksi!
Myrsky10 avatar
3.5
Kirja oli ihan hyvä. Omasta mielestäni kirjasta kuitenkin puuttui koko tarinan yhteen sitova punainen lanka.
Tantor90 avatar
4.5