Lemen

Lemen

Jaakko Markus Seppälä
Julkaistu: tammikuu 9, 2015 (Like)
Tyylit: scifi
Avainsanat: kotimainen

Sidottu, kansipaperi.

Kuumeinen teknotrilleri lähitulevaisuuden maailmasta

Soheba City 2063. Hohtavan neonkaupungin kadut ovat ihmistehtaita, joissa valmistetaan raaka-ainetta suuryrityksille. Yhtiöiden ylivaltaa sotkee kuitenkin epävarmuustekijä: pakassa piilottelee jokereita, salaisuuksien paljastajia.

Nina, katujen koulima freelancer, saa toimeksiannon etsiä kadonnut Melinda Lee. Hän jäljittää naisen suuryrityksen tehtaalle ja pelastaa tämän turvallisuusjoukkojen kynsistä. Samalla hän ajaa itsensä umpikujaan, jonka toisella laidalla odottaa nimetön hauta, toisella kahdeksan vuoden vankeus. Kiihkeä kujanjuoksu johtaa Ninan syvälle Soheba Cityn alamaailmaan ja kyberverkkojen rinnakkaistodellisuuteen, jota tekoälyt hallitsevat.

(muokattu 12.05.2015)

Kevätuhrit (Kevätuhrit, #1)Uinuvat jättiläiset (Themis-kansiot, #1)Siilo (Siilon saaga, #1)Siirros (Siilon saaga, #2)Prefekti

Twinkle avatar
Pidin Lemenistä. Maailmanrakentelu oli taiten tehty, vaikka kovasti miljöö aiheutti Blade Runner-viboja. Juoni oli mielenkiintoinen ja tälläkin hetkellä olemassa olevia keksintöjä oltiin kehitelty loistavasti eteenpäin. Päähenkilöiden vuoksi sai jännittää useammassakin kohdassa. Kaikkia langanpäitä ei lopussa solmittu sievälle rusetille, joten jatko-osat voisivat olla hyvinkin mahdollisia. Minä ainakin voisin lukea lisää Lemenin maailmaan sijoittuvia tarinoita! Pidempi sepustus aiheesta löytyy blogista: http://kirjakuu.blogspot.fi/2015/03/lemen-tarjoilee-vetavaa-suomi-scifia.html
Uusin jäsen: Maija