Totuuskuutio

Totuuskuutio

Esa Mäkinen
Julkaistu: helmikuu 9, 2015 (Otava)
Tyylit: scifidystopia, jännitys
Avainsanat: kotimainen

Sidottu, kansipaperi.

Kuka päättää, mitä sinusta tiedetään? Tunnetun journalistin esikoisromaani on hyytävän ajankohtainen trilleri tulevaisuuden Suomesta, missä tieto, valta ja raha ovat yhtä.

Tero Lilja työskentelee jättikonserni Celsiuksella täsmäyttäjänä: hän oikoo internetin sisältöä maksavien asiakkaiden edun mukaiseksi. Jos suuryrityksen tekemästä virheestä alkaa liikkua tietoa, Celsiuksen pojat vaihtavat tilalle jotakin harmitonta.

Kunnes Liljan perhettä kohtaa tragedia, jota Celsius kiirehtii mitätöimään. Tero käy vastaiskuun ja joutuu ensi kertaa tekemisiin yhteiskunnan marginaaliin ajettujen toisinajattelijoiden kanssa. Mutta voiko Celsiusta uhmata?

(muokattu 08.12.2016)

TalviKuvun allaPeilikaupunki (Ensimmäinen siirtokunta -trilogia, #3)Linnake (Ensimmäinen siirtokunta -trilogia, #2)Ensimmäinen siirtokunta (Ensimmäinen siirtokunta -trilogia, #1)

Aloie avatar
Totuuskuution on dystopian makuinen, tulevaisuuden Suomeen sijoittuva teos, jossa pohditaan monipuolisesti tiedon, muistamisen ja ympäröivän digitaalisen kulttuurin ongelmakohtia tarjoamatta silti suoraa ratkaisua niihin. Teksti on sujuvaa ja tarinankerronta toimii ihan mukavasti. Hahmot ovat mukiinmeneviä nekin. Suosittelen teosta oikeastaan kaikille, joita tulevaisuudenkuvat tai ympäröivästä informaatiokulttuurista nousevat kysymyksenasettelut kiinnostavat.
FreakyMike, Freyja
Uusin jäsen: Emilia Suzi