Metsästäjän yö (Kumppanusten kirja, #1)

Metsästäjän yö

R. A. Salvatore
Julkaistu: huhtikuu 13, 2015 (Jalava)
Alkuperäinen nimi: Night of the Hunter
Tyylit: fantasia
Avainsanat: dungeons & dragons, forgotten realms, vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Mika Renvall. Kannen kuva: Tyler Jacobson. Sidottu.

YHDESSÄ PIMEYTEEN

Salin kumppanukset ovat taas yhdessä, ja musta haltia Drizzt Do'Urden uskoo karistaneensa pimeyden ympäriltään. Pimeys ei kuitenkaan jätä häntä helpolla. Lolth-jumalatar, valheiden valtiatar, saa kätyrinsä Quenthel Baenren punomaan juonen, jonka tarkoituksena on murtaa Drizzt, ja tahtomattaan drowien valtakuntaan joutunut salamurhaaja Artemis Entreri kiroaa Drizztin nimen.

Pelastaakseen erään vanhan ystävänsä hirvittävältä kohtalolta Drizzt joutuu johtamaan kumppanusten joukon pimeyden syvyyksiin, alas Gauntlgrymin uumeniin ja ohi siellä kummittelevien epäkuolleiden, läpi uuden drowasutuksen, kohti kaikkia matkalla vaanivia vaaroja.

Pirullisia drowkonnia, hurjia taisteluita ja tarina, joka vie lukijaa kuin vuoristoradassa – taattua Salvatorea.

Metsästäjän yö on jatkoa R. A. Salvatoren suuren suosion saaneelle Kumppanukset-kirjalle. Kirja aloittaa uuden Kumppanusten kirja -sarjan.

(muokattu 15.04.2016)

Varjojen nälkä (Yön siivet, #5)Ikiyön tarinoita (Yön siivet, #1)Hellsing 9 (Hellsing, #9)Kodittomat sielut (Intertwined, #1)Pelastettu (Yön talo, #12)

Nella avatar

Dungeons and dragons -maailma ei ole minulle vielä kovin tuttu, mutta kirjat jotka tähän mennessä olen lukenut ovat olleet oikein hyviä.

Metsästäjän yö jatkaa Maailmanjako -sarjan ensimmäistä osaa, Kumppanukset. Tarina jatkuu sujuvasti ja mukaan tulee paljon uusia hahmoja ja juonia. Kirja on koukuttava ja tarina pysyy koko ajan kiinnostavana. Tekstikin on hyvin luotua eikä se käy kertaakaan tylsäksi.

Kaikki hahmot ovat ... (lisää)

Darkki, Desdenova
Uusin jäsen: Minna Torvinen