Metsästäjän yö (Kumppanusten kirja #1) - R. A. Salvatore7.52

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Mika Renvall. Kannen kuva: Tyler Jacobson. Sidottu.

YHDESSÄ PIMEYTEEN

Salin kumppanukset ovat taas yhdessä, ja musta haltia Drizzt Do'Urden uskoo karistaneensa pimeyden ympäriltään. Pimeys ei kuitenkaan jätä häntä helpolla. Lolth-jumalatar, valheiden valtiatar, saa kätyrinsä Quenthel Baenren punomaan juonen, jonka tarkoituksena on murtaa Drizzt, ja tahtomattaan drowien valtakuntaan joutunut salamurhaaja Artemis Entreri kiroaa Drizztin nimen.

Pelastaakseen erään vanhan ystävänsä hirvittävältä kohtalolta Drizzt joutuu johtamaan kumppanusten joukon pimeyden syvyyksiin, alas Gauntlgrymin uumeniin ja ohi siellä kummittelevien epäkuolleiden, läpi uuden drowasutuksen, kohti kaikkia matkalla vaanivia vaaroja.

Pirullisia drowkonnia, hurjia taisteluita ja tarina, joka vie lukijaa kuin vuoristoradassa – taattua Salvatorea.

Metsästäjän yö on jatkoa R. A. Salvatoren suuren suosion saaneelle Kumppanukset-kirjalle. Kirja aloittaa uuden Kumppanusten kirja -sarjan.

Keskustelua: R. A. Salvatore :: viestejä 22 kpl

Julkaistu: huhtikuu 13, 2015
Kustantaja: Jalava
Tyylit: fantasia
Avainsanat: dungeons & dragons, forgotten realms, vampyyrit
Alkuperäinen nimi: Night of the Hunter
Arvosanalla: 7.52/10
Arvosanoja: 23
Muokattu: huhtikuu 15, 2016

Kumppanusten kirja -kirjasarja

"Kumppanusten kirja -sarja on jatkoa suuren suosion saaneelle kirjalle Kumppanukset. Salvatoren suosikkihahmot Drizzt Do’Urden, Catti-brie, Bruenor, Regis ja Wulfgar kohtaavat toisensa jälleen. Miten käy kumppanusten, kun maailmojen suuren muutoksen merkit alkavat näkyä?"

Kuuluu yläsarjaan Forgotten Realms

Metsästäjän yö (Kumppanusten kirja #1)7.52
Kuninkaan nousu (Kumppanusten kirja #2)7.20
Rautakääpiön kosto (Kumppanusten kirja #3)7.26

Kirja-arvioita

8/10 |
joulukuu 30, 2018
Dungeons and dragons -maailma ei ole minulle vielä kovin tuttu, mutta kirjat jotka tähän mennessä olen lukenut ovat olleet oikein hyviä.  Metsästäjän yö jatkaa Maailmanjako -sarjan ensimmäistä osaa, Kumppanukset. Tarina jatkuu ...