Taivaan tuli (Etsijät, #5)

Taivaan tuli

Erin Hunter
Julkaistu: huhtikuu 13, 2015 (Jalava)
Alkuperäinen nimi: The Fire in the Sky
Tyylit: fantasiaeläinfantasia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Mika Renvall. Sidottu.

Karhunhenget tanssivat taivaalla kuin tuli...

Nuoret karhut Kallik, Toklo, Lusa ja salaperäinen, muotoaan muuttava Ujurak jatkavat taivaltaan pelastaakseen erämaan. He joutuvat tuiki tuntemattomaan ympäristöön - meren ikijäälle.

Siellä on vaarallisempaa kuin karhut ovat osanneet odottaa, ja purevaa pakkasta vastaan taistellessaan he joutuvat jättämään kohtalonsa yksin jääkarhu Kallikin käpäliin.

Juuri kun he luulevat, etteivät ikinä selviä jääerämaasta hengissä, he saavat uutta toivoa tähtikarhulta: kaikki käy parhain päin, kunhan he vain kulkevat kohti nousevaa aurinkoa...

Etsijät-sarjassa seurataan karhunpentujen matkaa halki Pohjois-Amerikan villien erämaiden, öljykenttien ja ihmisten asuttamien alueiden. Taivaan tuli on sarjan viides osa.

(muokattu 13.04.2015)

Klaanien laki (Soturikissat: Klaanien kirjat, #2)Sinitähden tarina (Soturikissat-erikoisseikkailut, #3)Rannaton järvi (Selviytyjät, #5)Tähtiyö (Soturikissat: Uusi profetia, #4)Taivasklaanin kohtalo (Soturikissat-erikoisseikkailut, #2)

Yllatuus avatar

Pidin tästä hunterin kirjasta yhtä paljon kuin muistakin. Juoni oli hyvä mutta tarina olisi voinut edetä nopeampaa. Taphtumia lisää! Henkilö kohtaisena suosikkina on siltikin ylivoimaisesti kaikki soturikissa kirjat.

Lilli Pii avatar
Ehdin lukea alle puoliväliin. Sen jälkeen ei kirja kiinnostanut. Sitten yhtenä iltana tuli tarve lukea. Loppu oli niin jännä että seuraavana iltana oli kirja jo luettu. Paras Etsijät tähän mennessä. Suosittelen kaikille luonnon ystäville tätä sarjaa.
Suomuurain
Uusin jäsen: Marko Kinnunen