Gladiaattori: Taistelu vapaudesta (Gladiaattori, #1)

Gladiaattori: Taistelu vapaudesta

Simon Scarrow
Julkaistu: 2011 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: Gladiator: Fight for Freedom
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: historia, nuoret, seikkailu

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Pekka Tuomisto. Sidottu.

Rooma, vuosi 61 ennen ajanlaskun alkua.

Gladiaattorikoulussa nuori Marcus Cornelius Primus aloittaa uuden elämän, jota säätelevät ankara kuri ja kova harjoittelu hänen oppiessaan huipputaistelijan taidot.

Mutta Marcus ei voi unohtaa menneisyyttään: hänen isänsä on murhattu ja äitinsä siepattu ja myyty orjaksi. Marcus on päättänyt etsiä käsiinsä isänsä entisen komentajan, Pompeius Suuren, pyytääkseen tämän apua äitinsä etsimisessä ja isänsä surman kostamisessa.

Tietämättään Marcus kuitenkin kantaa hengenvaarallista salaisuutta. Jos roomalaiset saavat sen selville, pakotietä ei ole.

(muokattu 22.02.2017)

Benjamin Hawk: Merirosvon oppipoika (Benjamin Hawk, #1)Pyövelin vallankumous (W.A.R.P., #2)Benjamin Hawk ja timanttitasangon arvoitus (Benjamin Hawk, #4)Benjamin Hawk ja merten aave (Benjamin Hawk, #3)Salamurhaajan oppipoika (W.A.R.P., #1)

helen1 avatar
4.5
Sain tämän kirjan joululahjaksi, kesti pari päivää että jaksoin alkaa lukea kirjaa mutta olen onnelinen että aloitin. Kirja oli keski-vertoa mukaan tempaisevampi oli tämä vähän raaempi mihin olen tottunut mutta silti ihan mahtava.Aion lukea seuraavan osan hetikun saan sen käsiini.
FreakyMike, Astorethein
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson