Maresin voima (Punaisen luostarin kronikoita #3) - Maria Turtschaninoff8.32

Alkuteos ilmestynyt 2018. Käsikirjoituksesta suomentanut Marja Kyrö. Kansi ja ulkoasu: Laura Lyytinen. Sidottu, kansipaperi.

Kuvastaja-palkinto 2019.

Maresin voima saa lukijan polvilleen.

Opinjanoiseen, vahvaan tyttöön tutustuttiin Maresissa, joka sai Finlandia Junior -palkinnon 2014. Kirja ja sen jatko-osa Naondel ovat saaneet ylistävän vastaanoton sekä Suomessa että monessa muussa maassa. Odotetun kolmannen osan, Maresin voiman fantasiamaailma muistuttaa tällä kertaa erityisesti omaamme lumisine metsineen.

Nuori Maresi on jättänyt Punaisen luostarin. Hän taivaltaa kohti kotikyläänsä, josta hänet lähetettiin aikoinaan nälänhätää pakoon. Luostarin sisaret ovat varustaneet Maresin paitsi vankoilla tiedoilla ja taidoilla myös hopearahoilla, jotta hän voi toteuttaa haaveensa: perustaa koulun kotiseutunsa tytöille.

Maresin perhe on suunniltaan onnesta, kun varttunut neito palaa pohjoiseen kotimaahansa, joka kärsii hallitsijoiden mielivallasta. Tytön sopeutuminen ei kuitenkaan ole helppoa, sillä Maresi on aivan erilainen kuin seudun muut nuoret naiset.

Vähitellen Maresi kypsyy tajuamaan omien voimiensa laajuuden. Hän saa myös käyttää niitä täysillä kansansa hyväksi, kun kauhistuttava uhka lähestyy heidän kaikkein pyhintään. Järisyttävän jännittävien tapahtumien myötä Maresi myös ymmärtää, että hänen ei tarvitse selviytyä kaikesta yksin. Hän kohtaa myös syntymän ja kuoleman – sekä suuren rakkauden.

Keskustelua: Maria Turtschaninoff :: viestejä 3 kpl

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Julkaistu: lokakuu 3, 2018

Maresin voima (Punaisen luostarin kronikoita #3)8.32

Kirja-arvioita

6/10 |
marraskuu 14, 2019
Vähän laahaava ja raskaslukuinen kirja. Mikäli pidit Maresista, on tämä hyvä jatko sille. Lue koko arvostelu täältä: https://haaveenakirjailijanura.blogspot.com/2019/11/kirja-arvostelu-maria-turtschaninoff_14.html
10/10 |
elokuu 07, 2019
Todella hyvä kirja, suosittelen. Kirjasarja kun vain paranee jatko-osien myötä. Pidin siitä, että kirja koostui Maresin kirjoittamista "kirjeistä". Oli mukavaa seurata Maresin saavutuksia, vastoinkäymisiä ja varttumista. Kirjassa on useita jännittäviä kohtia eikä se käy koskaan liian tylsäksi.
10/10 |
tammikuu 17, 2019
Tämä yllätti minut positiivisesti - kuten aiemmatkin osat. Turtschaninoffin kerronta on upeaa, mutta selkeää ilman kiertelyä ja kaartelua. Maresin kasvamista oli kiva seurata. Vaikka kirja koostuukin kirjeistä, se ei haitannut vaan oli ...