Kuninkaan tahto (Keskilinnan ritarit #3) - J. S. Meresmaa7.66

Sähkökirja.

Keskilinnan ritarit -trilogian päätösosassa Konnon ja Jehremin suhde etsii tasapainoaan, jota horjuttaa kuninkaan määräämä tehtävä. Voiko ritarin ja aseenkantajan rakkaus todella toteutua?

Kuninkaan tahto vie Konnon ja Jehremin jälleen uuden tapauksen pariin. Tällä kertaa tehtävän langettaa itse kuningas. Kaksikko matkaa jälleen Delviin, mutta Jehremillä on omat epäilyksensä tehtävän laadusta. Ja mitä Meriolle, Jehremin murhatulle aseenkantajalle, kävi?

“Haluan, että kuulut minulle. Et kuninkaalle, et kansalle. Haluan, että minulla on valtaa päättää sinuun vaikuttavista asioista. Aseenkantajalla ei sellaista valtaa ole. Päinvastoin hänen on alistuttava ottamaan se, mitä ritari päättää hänelle antaa. Hän on käskyläinen, ei itsellinen.”

Se erilainen ritaritarina on päässyt kolmanteen ja samalla viimeiseen osaansa. Keskiaikaistyyppinen fantasiatrilogia ritarin ja hänen aseenkantajansa välisestä suhteesta sisältää romantiikkaa, erotiikkaa ja valtasuhteiden puimista.

Keskustelua: J. S. Meresmaa :: viestejä 4 kpl

Arvosanalla: 7.66/10
Arvosanoja: 3
Muokattu: maaliskuu 03, 2015

Keskilinnan ritarit -kirjasarja

"Murhia, juonia, valtapelejä sekä miesten välistä intohimoa. Keskilinna. Kaupunki, jonka kuningas hallitsee alusmaita hovijuonten puristuksessa. Kaupunki, jossa ritarin ovela mieli on hänen paras aseensa – ja toisinaan hänen tuhonsa."

Keskilinnan ritarit6.72
Aseenkantajan kunnia (Keskilinnan ritarit #1)7.00