Kuninkaan tahto

J. S. Meresmaa
Julkaistu: maaliskuu 3, 2015 (Osuuskumma)
Tyylit: fantasia
Avainsanat: kotimainen

Sähkökirja.

Keskilinnan ritarit -trilogian päätösosassa Konnon ja Jehremin suhde etsii tasapainoaan, jota horjuttaa kuninkaan määräämä tehtävä. Voiko ritarin ja aseenkantajan rakkaus todella toteutua?

Kuninkaan tahto vie Konnon ja Jehremin jälleen uuden tapauksen pariin. Tällä kertaa tehtävän langettaa itse kuningas. Kaksikko matkaa jälleen Delviin, mutta Jehremillä on omat epäilyksensä tehtävän laadusta. Ja mitä Meriolle, Jehremin murhatulle aseenkantajalle, kävi?

“Haluan, että kuulut minulle. Et kuninkaalle, et kansalle. Haluan, että minulla on valtaa päättää sinuun vaikuttavista asioista. Aseenkantajalla ei sellaista valtaa ole. Päinvastoin hänen on alistuttava ottamaan se, mitä ritari päättää hänelle antaa. Hän on käskyläinen, ei itsellinen.”

Se erilainen ritaritarina on päässyt kolmanteen ja samalla viimeiseen osaansa. Keskiaikaistyyppinen fantasiatrilogia ritarin ja hänen aseenkantajansa välisestä suhteesta sisältää romantiikkaa, erotiikkaa ja valtasuhteiden puimista.

muokattu 03.03.2015

Sata kummaa kertomusta (Kuoriaiskirjat, #7)Piraijakuiskaaja (Faunoidit, #2)Älä riko pintaaMyyttihovi (Myyttihovi, #1)Varjelija (The Body Jumper, #3)
Uusin jäsen: touko kumpulainen