Peikonsurma

William King
fantasia > synkkä fantasia, novellikokoelma
Peikonsurma (Gotrekin ja Felixin tarina #1) - William King6.76

Alkuteos ilmestynyt 1999. Suomentanut Kai Laine. Kannen kuva: John Gravato. Nidottu.

Sisällys:

• Geheimnisnacht – Salaisuuksien yö (Geheimnisnacht, 1989)
  • Susiratsastajat (Wolf Riders, 1989)
  • Pimeys alla maailman (The Dark Beneath the World, 1990)
  • Slaaneshin merkki (The Mark of Slaanesh, 1999)
  • Veri ja yö (Blood and Darkness, 1999)
  • Mutanttien herra (The Mutant Master, 1997)
  • Ulricin lapset (Ulric's Children, 1999)

Korkealla kukkulan huipulla seisoi palanut linna, murskatuilla jaloillaan huippuun takertunut kivihämähäkki. Linnan rikottu portti oli ammottava kita, jonka edessä roikkui hirtettyjä miehiä, hämähäkin seitin ainoaan lankaan takertuneita kärpäsiä.

”Nyt on pienen verenvuodatuksen paikka”, Gotrek sanoi. Hän pyyhkäisi vasemmalla kädellään tatuoitua kaljuaan koristavaa korkeaa punaista harjaa. Hänen nenäketjunsa kilisi iloisesti. Sen säestys ei sopinut lainkaan hänen vähämieliseen naurunröhötykseensä.

”Minä olen Peikonsurma, syntynyt kuolemaan taistelussa. Pelolla ei ole sijaa minun elämassäni.”

Peikonsurma on Gotrek Gurninpojan kuolonsaagan ensimmäinen osa sellaisena kuin sen kertoo hänen matkakumppaninsa Felix Jäger. Warhammerin synkkään goottimaailmaan sijoittuva Peikonsurma on episodimainen romaani, joka esittelee tämän kuolettavan sankariparin seikkailuja. Gotrek kohtaa hirviöitä, demoneja, velhoja, mutantteja, örkkejä, puolieläimiä ja vielä irvokkaampia olentoja pyrkiessään kohti ylvästä kuolemaansa taistelussa. Kertoakseen tarun Felixin tarvitsee ainoastaan selviytyä kaikesta hengissä.

Julkaistu: 2001
Arvosanalla: 6.76/10
Arvosanoja: 24
Muokattu: maaliskuu 12, 2016

Gotrekin ja Felixin tarina -kirjasarja

William Kingiltä ilmestyi vuosina 1999–2003 seitsemän kirjaa Gotrekin ja Felixin seikkailuista. Vain kaksi ensimmäistä suomennettiin. Myöhemmin muut Warhammer-kirjailijat ovat jatkaneet sarjaa.

Kuuluu yläsarjaan Warhammer

Peikonsurma (Gotrekin ja Felixin tarina #1)6.76