Peikonsurma (Gotrekin ja Felixin tarina, #1)

Peikonsurma

William King
Julkaistu: 2001 (Acalla)
Alkuperäinen nimi: Trollslayer
Tyylit: fantasiasynkkä fantasia, novellikokoelma
Avainsanat: roolipeli

Alkuteos ilmestynyt 1999. Suomentanut Kai Laine. Kannen kuva: John Gravato. Nidottu.

Sisällys:

• Geheimnisnacht – Salaisuuksien yö (Geheimnisnacht, 1989)
  • Susiratsastajat (Wolf Riders, 1989)
  • Pimeys alla maailman (The Dark Beneath the World, 1990)
  • Slaaneshin merkki (The Mark of Slaanesh, 1999)
  • Veri ja yö (Blood and Darkness, 1999)
  • Mutanttien herra (The Mutant Master, 1997)
  • Ulricin lapset (Ulric's Children, 1999)

Korkealla kukkulan huipulla seisoi palanut linna, murskatuilla jaloillaan huippuun takertunut kivihämähäkki. Linnan rikottu portti oli ammottava kita, jonka edessä roikkui hirtettyjä miehiä, hämähäkin seitin ainoaan lankaan takertuneita kärpäsiä.

”Nyt on pienen verenvuodatuksen paikka”, Gotrek sanoi. Hän pyyhkäisi vasemmalla kädellään tatuoitua kaljuaan koristavaa korkeaa punaista harjaa. Hänen nenäketjunsa kilisi iloisesti. Sen säestys ei sopinut lainkaan hänen vähämieliseen naurunröhötykseensä.

”Minä olen Peikonsurma, syntynyt kuolemaan taistelussa. Pelolla ei ole sijaa minun elämassäni.”

Peikonsurma on Gotrek Gurninpojan kuolonsaagan ensimmäinen osa sellaisena kuin sen kertoo hänen matkakumppaninsa Felix Jäger. Warhammerin synkkään goottimaailmaan sijoittuva Peikonsurma on episodimainen romaani, joka esittelee tämän kuolettavan sankariparin seikkailuja. Gotrek kohtaa hirviöitä, demoneja, velhoja, mutantteja, örkkejä, puolieläimiä ja vielä irvokkaampia olentoja pyrkiessään kohti ylvästä kuolemaansa taistelussa. Kertoakseen tarun Felixin tarvitsee ainoastaan selviytyä kaikesta hengissä.

muokattu 12.03.2016

Kasvottomat (Keplo Leutokalma, #3)Joutomaa (Musta torni, #3)Sandman: Sepitteitä ja kajastusta (Sandman deluxe, #6)Musta torni (Musta torni, #7)Kuninkaiden viimeinen keino (Ensimmäinen laki, #3)
KiLLPaTRiCK
Uusin jäsen: Soile Kylmälahti