Vaihdokas (The Body Jumper, #1)

Vaihdokas

Elena Mady
Julkaistu: elokuu 21, 2015 (WSOY)
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, romantiikka, nuoret
Avainsanat: kotimainen

Kansi: Laura Lyytinen ja Riikka Turkulainen. Nidottu.

Rakkaustrilleri kuoleman ja elämän rajamailta

Onko elämä elämisen arvoista, jos kukaan ei näe sinua, et edes sinä itse?

The Body Jumper -sarjan avaus Vaihdokas on tarina ulkokuoren alle haudatusta salaisuudesta. Päähenkilö on nuoren naisen mieli, aave elämästä joka päättyi liian varhain. Hän on vihainen ja pysyy mieluummin kuolleena kuin elää jonkun toisen elämää.

Mutta päädyttyään hohdokkaan Alex Winterin nahkoihin, vaihdokas saa kosketuksen ystävyyteen ja rakkauteen. Voisiko hän jäädä ja silti pitää kiinni itsestään? Pian kaiken sekoittaa murha, ja kuolemaa pakopaikkanaan pitänyt Alex joutuu taistelemaan elämänsä ja rakkaidensa puolesta.

Vaihdokas on kirjailija Elena Madyn huiman trilleritrilogian ensimmäinen osa. Toinen osa Varjo ja kolmas osa Varjelija jatkavat Alex Winterin tarinaa.

(muokattu 18.01.2017)

Uinuvien kirjojen kaupunkiVäristys (Väristys, #1)Tomupoika (Loukkupoika, #2)Näkö (Soturikissat: Kolmikon mahti, #1)Nimetyt (Aikavartio, #1)

Poison Girl avatar
4.5
Tykkäsin! Juoni on mielenkiintoinen ja erilainen. Eläminen jonkun toisen kehossa tuntuu karmivalta. Kirjan teema olikin hyvin keskellä koko ajan: millaista on elää, kun muut näkevät vain ulkokuoren eivätkä sieluasi. Jännitystä kirjaan lisää murhatutkimukset ja paikoitellen sydän alkoi pamppailla. Ja seuraava osa tulee vasta keväällä!
Salde avatar
2.5

Kirjassa oli jotain, mikä esti minua innostumasta siitä. En oikein osaa nimetä ongelmaa, mutta kirjan lukeminen oli siitä johtuen tuskallista ja tuntui ettei teosta saa luettua loppuun tämän vuosituhannen puolella. Tarina oli oivaltava ja siinä oli mielenkiintoisia käänteitä, joten ehkä kyse oli kirjoitustyylistä tai erikoisesta negatiivisesta latauksesta, jonka kirja tartutti minuun.

vwitikai avatar
4.5

Osa tapahtumista oli ennalta arvattavissa, mutta tarinaan sisältyi silti muuta kunnollinen plot twist. Kirjaa oli sujuvaa lukea ja tapahtumat etenivät sopivaan tahtiin. Pitääkin heti varata seuraava osa!

Nella avatar

Kirjan juoni on mieleenkiintoinen enkä ole aiemmin törmännyt vastaavanlaiseen tarinaan. Siinä on kuitenkin joitain amatöörimäisiä piirteitä, jotka häiritsivät minua hieman. Muuten tarina pysyy kyllä koko ajan kiinnostavana ja itse luin kirjan parissa päivässä.

Päähenkilö Alex on hauska ja päättäväinen nuori, joka uskaltaa tarttua toimeen. Välillä kuitenkin Alex saattaa yllättäen järkyttyä joistakin vähän pienemmistä asioista. Tekstikin on melko ... (lisää)

lolde avatar
Kirja oli aivan huippu ja juonikin todella hyvä. Jälleen yksi kirja joka singahtaa ehdottomasti parhaiden lukemieni kirjojen joukkoon. Kirjassa oli tasaista jännitystä alusta loppuun asti. Osuin oikeaan uumoillessani kuka loppujen lopuksi murhasi tytön vanhemmat ja siinä samalla muutamia muitakin, mutta silti se tuli yllätyksenä kun sen aika koitti. Myöskään romantiikkaa ei kirjasta puuttunut, sillä ei päässyt kunnolla mässäilemään, mutta se ei todellakaan haitannut. Rakkautta juuri sopivassa suhteessa.
Q_Black avatar
Kun lueskelin tämän kirjan juonesta ja pari arvosteluakin niin tuli vähän sellaisia Stephenie Meyerin Vieras-kirjan tyylisiä viboja tästä. Sillä erotuksella, että ainakaan tiettävästi tämän kirjan mystiset Vaihdokkaat eivät ole valtaamassa maailmaa ja ainakin tämän kirjan päähenkilöllä on selkeästi omia mielipiteitä ja vähän myös omatunto kolkuttaa kun hän päätyy taas uuden ihmisen kehoon, joka ei ole hänen omansa. Tässä kirjassa on vähän sellaista ... (lisää)
Janski_hah avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Cressida avatar
3.5
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Breza avatar
En ollenkaan pitänyt alusta. Ärsytti sen verran Alexin suuttumiset, turhautumiset melkein joka ikiseen asiaan. Mutta onneksi jatkoin lukemista ja olen kyllä todella tyytyväinen. Suosittelen!
Tsururun avatar
2.0

ihan rehellisesti, tässä kirjassa viljellään aivan liikaa englanninkielisiä sanoja ollakseen suomenkielinen alkuperäisteos. oksymoroni? pateettinen? englannin lauserakenteita joille ei suomessa ole suoraa käännöstä? nämä asiat pilasivat lukukokemuksen minulle. luulisi, että kirjan on kirjoittanut vaihto-oppilas eikä aikuinen kirjailija. juoni oli kyllä hyvä. sääli.

Natalie avatar
4.5
Tämä kirja on ihana. Se on paras lukemani kirja. Se oli jännittävä ja lopussa luulin, että "Alex" kuolee. En malta odottaa seuraavaa kirjaa!!
Matti Karjalainen avatar
2.0
Elena Madyn "Vaihdokas" (WSOY, 2015) aloittaa uuden Body Jumper -nimisen nuortenkirjasarjan, jossa tuntematon mimmi herää Alex Winter -nimisen nuoren naisen kehossa. Hän on vaihdokas, traaginen hahmo, joka joutuu tahtomattaan muuttamaan toisten ihmisten kehoon ja jatkamaan elämää niissä aina siihen saakka kunnes heidät tempaistaan taas uudelleen pois. Alex Winter on tavattoman rikas, koulutodistusten perusteella älyttömän fiksu, taitava laulaja ja lisäksi hänen naapurissaan asuu ... (lisää)
Hera avatar
4.5
Ihana rakkaustrilleri elämästä ja kuolemasta. En malttaisi odottaa toista osaa. En voi kuvailla tätä sanoin... Voin vain sanoa, että rakkaus on voittavaa ja viha häviävää!
Jukuke, blackstar, Porttikielto
Uusin jäsen: Satu Mahkonen