Valkoinen varjo (Musta mandala, #1)

Valkoinen varjo

Katariina Souri
Julkaistu: tammikuu 2015 (Tammi)
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, jännitys
Avainsanat: kotimainen

Sidottu, kansipaperi.

Mitä jos näkisit ihmisistä asioita, joita he eivät itsekään halua nähdä?

Mosaiikkitaiteilija Monalla on hallitsemattomia aistimuksia toisista ihmisistä. Kun Monaa huijannut puuseppä löytyy kuolleena, Mona alkaa pelätä että on saattanut itse tappaa miehen.

Roni Arosuo istuu vankimielisairaalassa pikaistuksissa tehdystä taposta. Sairaalan ylilääkäri Kari Sammatti on innostunut uudesta, vielä laillistamattomasta hoitomuodosta, jota testaa vankeihin. Kun tutkimuksissa tapahtuu odottamaton käänne, Sammatti lähtee potilaansa Ronin kanssa saaristoon Monan järjestämälle mosaiikkikurssille. Hän uskoo pääsevänsä Monan avulla selvyyteen siitä, mikä on saanut Ronin syyllistymään silmittömään veritekoon.

Pian saarella alkaa sattua outoja ja uhkaavia asioita ja Monan näyt muuttuvat yhä hurjemmiksi. Kun Sammatti löytyy elottomana, Mona ei enää tiedä, voiko kehenkään saarella olijoista luottaa – edes häneen itseensä.

muokattu 05.09.2016

Rakkaus (Death Note, #4)Varjeltu rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #6)KosketusPunaisen yön kaupungit (Yön kaupungit, #1)Koston rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #7)
Uusin jäsen: Topi Kopakkala