Tyhjä valtaistuin (Uhtred-sarja #8) - Bernard Cornwell8.88

Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Ulla Lempinen. Sidottu, kansipaperi.

TAISTELUSSA VALLASTA VOI OLLA VAIN YKSI VOITTAJA

WESSEXIN JA MERCIAN joukot ovat liittoutuneet tanskalaisia vastaan, mutta epävakaus ja viikinkien hyökkäyksien jatkuva uhka varjostavat Britannian valtakuntien rauhaa. Mercian valtias Æthelred kuolee ilman perillisiä, ja pöytä on katettu taistelulle valtaistuimesta.

Bebbanburgin Uhtred, Mercian suurin soturi, on aina kannattanut Æthelflædia Mercian seuraavaksi hallitsijaksi, mutta hyväksyvätkö ylimystö ja soturit koskaan johtajakseen naista? Edes naista, jolla on kaikki ainekset johtajaksi ja joka on Æthelredin leski ja Wessexin kuninkaan sisko? Kun mercianilaiset keskittyvät riitelemään keskenään, ilmestyy pohjoisesta uusia vihollisia.

"Tyhjä valtaistuin on Cornwellin paras Uhtred-tarina." – The Times

"Parhaat taistelukohtaukset, joita olen miltään kirjoittajalta lukenut (...) Cornwell todella saa historian heräämään henkiin." – George R. R. Martin

Julkaistu: lokakuu 7, 2015
Arvosanoja: 18
Muokattu: maaliskuu 21, 2020

Uhtred-sarja -kirjasarja

13-osainen sarja.

Kirjasarja tunnettiin aiemmin Britanniassa The Warrior Chroniclesina, mutta nykyään sen virallinen nimi on tv-sarjan tapaan The Last Kingdom. Amerikkalaiskustantaja käyttää kirjasarjasta nimeä The Saxon Tales.

Viimeinen kuningaskunta (Uhtred-sarja #1)8.06
Sotapäällikkö (Uhtred-sarja #13)

Kirja-arvioita

10/10 |
marraskuu 01, 2015
Nyt kyllä Cornwell laittoi parastaan. Taistelukohtaukset olivat aivan uskomattomia! Kirja koukutti totisesti, ahmaisinkin koko teoksen muutamassa tunnissa. Taas jälleen kerran Cornwell sai minutkin kiinnostumaan historiasta kovasti. Olen The ...