Neljäs päivä

@ Sarah Lotz
Neljäs päivä - Sarah Lotz 5.92   14

Alkuteos ilmestynyt 2015. Suomentanut J. Pekka Mäkelä. Nidottu.

Kolme pudotti neljä matkustajakonetta. Neljäs päivä pysäyttää risteilyaluksen keskelle Meksikonlahtea. Painajainen alkaa taas.

Beautiful Dreamer -ristelijän matkustajat ovat nauttineet Meksikonlahden maisemista ja laivan monipuolisesta ohjelmasta, kunnes neljäntenä päivänä laivasta sammuvat äkkiä kaikki virtalähteet ja yhteydet ulkomaailmaan. Matkustajille alkaa ilmaantua omituisia oireita. Ja miten pimeällä käytävällä on vilahtavinaan lapsi, vaikka risteily on K-18? Kun ensimmäinen ruumis löytyy, luksusloma on muuttunut painajaiseksi, joka pakottaa katsomaan itsensä loppuun asti.

Neljäs päivä jatkaa Kolmessa käynnistynyttä kauhutarinaa, mutta toimii myös itsenäisenä romaanina.

Luokitus: Kauhu Jännitys

Kirja julkaistu elokuu 27, 2015 (Karisto)
Alkuperäinen nimi Day Four
Tietoja muokattu elokuu 27, 2015
Muita teoksia kirjailijalta Sarah Lotz
Kolme 6.34   38

Marski
marraskuu 8, 2016

Tätä etsiskelin oikeastaan aika innoissani sen jälkeen kun sain selville, että Kolmen tarina jatkuu. Nyt sitten tuli luettua ja enmmän heräsi kysymylsiä kuin tuli vastauskia. Kirja jätti jälkeensä alkuun vain ison kysymysmerkin. Pidemmän pohdinnan ja unettoman yön jälkeen onnistuin kuitenkin kehittelemään oman teoriani tapahtumista ja kahden kirjan välisistä ristiriidoista(?). Pidin tästä kyllä, ei tämän lopetus herättänyt sellaista karmivaa fiilistä kuin edeltäjänsä, mutta tässä oli jatkuvasti jonkinlainen painostava tunne, johtuen ehkä siitä, että tiedosti, että tässä mennään nyt samoihin juttuihin kuin Kolmessa. Hieno kirja, joka onnistui olemaan pahaenteinen ja painostava loppuun asti. Ikävää kuitenkin, että jätti jälkeensä niin paljon lukittuja ovia, että menetin yöunet omia teorioita pohdiskellessa. Minulla on sellainen olo, että tämä tarinaa saa vielä kolmannen osoan (toivottavasti), joka vastaa useampiin kysymyksiin, kuten "mitä noi on?", "mitä tapahtuu?", "miks tää oli totuus toisessa kirjassa?", "missä noi on?" ja ennen kaikkea "MITÄ?", toinen vaihtoehto toki on, että joku minua viisaampi tekisi jonkin "lisävalaistusta" kirjan, mutta enemmän toivon avaavaa kolmatta osaa.

Toni
Toni