Neljäs päivä

Neljäs päivä

Sarah Lotz
Julkaistu: elokuu 27, 2015 (Karisto)
Alkuperäinen nimi: Day Four
Tyylit: kauhu, jännitys

Alkuteos ilmestynyt 2015. Suomentanut J. Pekka Mäkelä. Nidottu.

Kolme pudotti neljä matkustajakonetta. Neljäs päivä pysäyttää risteilyaluksen keskelle Meksikonlahtea. Painajainen alkaa taas.

Beautiful Dreamer -ristelijän matkustajat ovat nauttineet Meksikonlahden maisemista ja laivan monipuolisesta ohjelmasta, kunnes neljäntenä päivänä laivasta sammuvat äkkiä kaikki virtalähteet ja yhteydet ulkomaailmaan. Matkustajille alkaa ilmaantua omituisia oireita. Ja miten pimeällä käytävällä on vilahtavinaan lapsi, vaikka risteily on K-18? Kun ensimmäinen ruumis löytyy, luksusloma on muuttunut painajaiseksi, joka pakottaa katsomaan itsensä loppuun asti.

Neljäs päivä jatkaa Kolmessa käynnistynyttä kauhutarinaa, mutta toimii myös itsenäisenä romaanina.

(muokattu 27.08.2015)

Maa 2Hopeakirves ja muita kummallisia kertomuksiaSuuri jano: Merinovelleja 1930–1970-luvuilta (M-novellit, #11)Paholaisen siivet (Kuoriaiskirjat, #11)Twin Peaks: Salattu historia

Marski avatar
3.5
Tätä etsiskelin oikeastaan aika innoissani sen jälkeen kun sain selville, että Kolmen tarina jatkuu. Nyt sitten tuli luettua ja enmmän heräsi kysymylsiä kuin tuli vastauskia. Kirja jätti jälkeensä alkuun vain ison kysymysmerkin. Pidemmän pohdinnan ja unettoman yön jälkeen onnistuin kuitenkin kehittelemään oman teoriani tapahtumista ja kahden kirjan välisistä ristiriidoista(?). Pidin tästä kyllä, ei tämän lopetus herättänyt sellaista karmivaa fiilistä kuin ... (lisää)
Uusin jäsen: Jarkko Nevalainen