Poltettu maa (Maze Runner #2) - James Dashner 7.58   96

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Jussi Korhonen. Nidottu.

Maze Runner -trilogian toinen osa, Poltettu maa jatkaa Thomaksen uskomatonta tarinaa. Paettuaan Labyrintistä Thomas luuli koettelemustensa olevan ohitse, mutta hän oli väärässä. Labyrintti oli vasta kokeen ensimmäinen vaihe, ja nyt Thomas saa uuden tehtävän kulkutauti Roihun kurittamassa, paikoin elinkelvottomaksi tuhoutuneessa maailmassa.

Ihmiskokeen taustalla olevan PAHA-organisaation edustaja tartuttaa taudin Thomakseen tutkimustarkoituksessa. Saadakseen vastalääkettä Thomaksen on ystävineen ylitettävä kahdessa viikossa Poltettu maa, maan tasalle tuhoutunut alue.

Maze Runner -trilogia on New York Timesin bestseller-listan kärjessä. Myös sarjan toisesta osasta on tehty elokuva (Maze Runner: The Scorch Trials), joka tulee Yhdysvalloissa ensi-iltaan syyskuussa 2015.

Omassa kirjahyllyssäni

Kirja julkaistu elokuu 28, 2015 (Basam Books)
Alkuperäinen nimi The Scorch Trials
Tietoja muokattu huhtikuu 27, 2016

Maze Runner -kirjasarja

Sarja sisältää 3 pääteosta ja yhteensä teoksia 3 kpl.

Trilogia, johon on ilmestynyt kaksi johdanto-osaa. The Kill Order (2012) ja The Fever Code (2016) kertovat tapahtumista ennen Labyrinttia. Kirjoja ei suomennettu.

Labyrintti (Maze Runner #1) 7.58   183

Arvosanat 257
Kirja-arviot 155
helmikuu 24, 2017
8 / 10

Tämä oli ehdottomasti hyvä jatko ensimmäiselle osalle.Tämä oli ehkä vielä ensimmäistä kirjaa koukuttavampi. Heti piti lukea loppuun, kun aika vain suinkin riitti.

Fictionholic
Arvosanat 99
Kirja-arviot 5
lokakuu 26, 2015
9 / 10

Tässä on kirja joka tempaa totaalisesti mukaansa niin, että se on miltei pakko lukea yhdeltä istumalta! Koko kirjan aikana ei ollut yhtäkään tylsää hetkeä, juoni kulki koko ajan eteenpäin. Vaikka koko ajan tapahtui, tapahtumat eivät oleet ennalta-arvattavia ja siten tylsiä. Päinvastoin, koko ajan sai olla aivot valppaana miettimässä vaihtoehtoja! Innolla odotan että saan käsiini kolmannen osan!

Ida
Arvosanat 69
Kirja-arviot 26
elokuu 29, 2015
8 / 10

Taas luettu yksi kirja. Yhtä ihmeellinen kuin ensimmäinen osa. Teresa oli outo ja pidin ehkä hieman enemmän ekasta osasta, vaikka tämäkin oli hyvä. Rakastuin Brendaan ja jätin Teresa kuvitelmat kauas pois. Minho ja Newt ovat ehdottomasti lemppareitani . Ei nyt tule kaikkia juttuja mieleen muutakun että tämä on hyvä kirja että pidin siitä vaikka juoni ei mennyt niin sulavasti kun ekassa. Luin tämän kirjan siis enkuksi aikoja sitten enkä ole lukenut suomennista mutta jaa...

rudi92
Arvosanat 241