Poltettu maa (Maze Runner, #2)

Poltettu maa

James Dashner
Julkaistu: elokuu 28, 2015 (Basam Books)
Alkuperäinen nimi: The Scorch Trials
Tyylit: scifidystopia, nuoret
Avainsanat: ekokatastrofit, elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Jussi Korhonen. Nidottu.

Maze Runner -trilogian toinen osa, Poltettu maa jatkaa Thomaksen uskomatonta tarinaa. Paettuaan Labyrintistä Thomas luuli koettelemustensa olevan ohitse, mutta hän oli väärässä. Labyrintti oli vasta kokeen ensimmäinen vaihe, ja nyt Thomas saa uuden tehtävän kulkutauti Roihun kurittamassa, paikoin elinkelvottomaksi tuhoutuneessa maailmassa.

Ihmiskokeen taustalla olevan PAHA-organisaation edustaja tartuttaa taudin Thomakseen tutkimustarkoituksessa. Saadakseen vastalääkettä Thomaksen on ystävineen ylitettävä kahdessa viikossa Poltettu maa, maan tasalle tuhoutunut alue.

Maze Runner -trilogia on New York Timesin bestseller-listan kärjessä. Myös sarjan toisesta osasta on tehty elokuva (Maze Runner: The Scorch Trials), joka tulee Yhdysvalloissa ensi-iltaan syyskuussa 2015.

(muokattu 27.04.2016)

Glitch (Sensored Reality, #2)Paljaan taivaan alla (Paljaan taivaan alla, #1)Perillä (Tarkoitettu-trilogia, #3)Viimeinen tukikohta (Tripodien aika, #1)Tripodien aika

LeastKnown avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Myrsky10 avatar
Tämä oli ehdottomasti hyvä jatko ensimmäiselle osalle.Tämä oli ehkä vielä ensimmäistä kirjaa koukuttavampi. Heti piti lukea loppuun, kun aika vain suinkin riitti.
Truuners95 avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Fictionholic avatar
4.5
Tässä on kirja joka tempaa totaalisesti mukaansa niin, että se on miltei pakko lukea yhdeltä istumalta! Koko kirjan aikana ei ollut yhtäkään tylsää hetkeä, juoni kulki koko ajan eteenpäin. Vaikka koko ajan tapahtui, tapahtumat eivät oleet ennalta-arvattavia ja siten tylsiä. Päinvastoin, koko ajan sai olla aivot valppaana miettimässä vaihtoehtoja! Innolla odotan että saan käsiini kolmannen osan!
Ida avatar
Taas luettu yksi kirja. Yhtä ihmeellinen kuin ensimmäinen osa. Teresa oli outo ja pidin ehkä hieman enemmän ekasta osasta, vaikka tämäkin oli hyvä. Rakastuin Brendaan ja jätin Teresa kuvitelmat kauas pois. Minho ja Newt ovat ehdottomasti lemppareitani . Ei nyt tule kaikkia juttuja mieleen muutakun että tämä on hyvä kirja että pidin siitä vaikka juoni ei mennyt niin sulavasti kun ekassa. Luin tämän kirjan siis enkuksi aikoja sitten enkä ole lukenut suomennista mutta jaa...
Eija, Pisania
Uusin jäsen: Mikko Iivonen