Kauheat lapset

Kauheat lapset

Anni Nupponen
Julkaistu: lokakuu 6, 2015 (Osuuskumma)
Tyylit: steampunk
Avainsanat: kotimainen

Kansi: Anu Korpinen. Sidottu.

"Ja minä, minä käyttäydyn kuin äitini jatke. Otan hänen valheensa kantaakseni. Otan, koska hän antaa totuuden vain minulle, ja tuo kalpea aavistus hellyydestä ja perheestä on ainoa, mitä hän ehkä koskaan pystyy antamaan."

Adriana Kimas on kuollut. Ratasnero ei ollut äideistä parhain eivätkä kuolema tai sisällissota paranna Trillin suhtautumista häneen. Trill keskittyy välttelemääbn virkailijoita yhdessä synkroniahäiriöstä kärsivän Marikin ja hänen hoiturinsa kanssa. Sodan melskeessä kaikkien on tehtävä uhrauksia.

Anni Nupposen huikea steampunk-romaani kertoo ihmisen ja teknologian kohtaamisesta sodan repimässä retrodystopiassa. Se kertoo myös äidistä ja pojasta, sekä ihmisen oikeudesta puuttua luonnonjärjestykseen. Kuka hallitsee ja ketä? Se, joka ratasta pyörittää.

(muokattu 21.12.2015)

Ilmojen sotaherra (Oswald Bastable, #1)Susikuningatar (Gigi ja Henry, #3)Kellopelikuningas (Gigi ja Henry, #2)Seleesian näkijä (Kaksosauringot, #2)Vieterivoiman valtakunta

lukuvalo avatar

Kauheat lapset oli ensimmäinen romaani. jonka Nupposelta luin. Sattui mukavasti, olin juuri lukenut Nupposen novellin "Joka ratasta pyörittää" ja ajatellut, että voisin tuosta maailmasta lukea enemmänkin. Ja niinhän kävikin kun tartuin tähän kirjaan. Jotenkin on vaikea tarttua siihen, mikä Kauheissa lapsissa oli hyvää, se oli jotenkin kokonaisvaltainen kokemus. Pidin kuitenkin siitä, että ihmissuhteet eivät olleet kaikkein ilmeisimmät. Pidin maailmasta, niin omituinen ja ... (lisää)

Uusin jäsen: Anton Niinikoski