Kauheat lapset - Anni Nupponen7.00

Kansi: Anu Korpinen. Sidottu.

"Ja minä, minä käyttäydyn kuin äitini jatke. Otan hänen valheensa kantaakseni. Otan, koska hän antaa totuuden vain minulle, ja tuo kalpea aavistus hellyydestä ja perheestä on ainoa, mitä hän ehkä koskaan pystyy antamaan."

Adriana Kimas on kuollut. Ratasnero ei ollut äideistä parhain eivätkä kuolema tai sisällissota paranna Trillin suhtautumista häneen. Trill keskittyy välttelemääbn virkailijoita yhdessä synkroniahäiriöstä kärsivän Marikin ja hänen hoiturinsa kanssa. Sodan melskeessä kaikkien on tehtävä uhrauksia.

Anni Nupposen huikea steampunk-romaani kertoo ihmisen ja teknologian kohtaamisesta sodan repimässä retrodystopiassa. Se kertoo myös äidistä ja pojasta, sekä ihmisen oikeudesta puuttua luonnonjärjestykseen. Kuka hallitsee ja ketä? Se, joka ratasta pyörittää.

Keskustelua: Anni Nupponen :: viestejä 1 kpl
Risingshadow arvostelu :: Niina Tolonen (Nafisan)

Julkaistu: lokakuu 6, 2015
Muokattu: maaliskuu 19, 2021

Kirja-arvioita

8/10 |
helmikuu 13, 2018
Kauheat lapset oli ensimmäinen romaani. jonka Nupposelta luin. Sattui mukavasti, olin juuri lukenut Nupposen novellin "Joka ratasta pyörittää" ja ajatellut, että voisin tuosta maailmasta lukea enemmänkin. Ja niinhän kävikin kun tartuin ...