Tähtiviima

Tähtiviima

Shimo Suntila
Julkaistu: kesäkuu 14, 2016 (Osuuskumma)
Tyylit: scifi, novellikokoelma
Avainsanat: kotimainen

Kansi ja kansitaitto: Arren Zherbin. Nidottu.

Sisältö:

• Avaruustrippi
  • Steelen ruukki
  • Tähtivaeltajat
  • Sharan henkäys

Palkitun turkulaiskirjailijan novellikokoelma venyttää lukijan todellisuuksia äärimmäisten etäisyyksien yli.

Avaruudessa yksikin virhe on kohtalokas. Äärimmäiset etäisyydet ja tähtien neuloma tyhjyys ovat ihmismielelle liikaa. Vain houkat, uhkarohkeat ja konemielet suuntaavat sinne oman henkensä uhalla.

Tähtiviima on kokoelma tieteisnovelleja, joissa ihminen on pieni ja avaruus valtava. Silti kaikki ei ole lohdutonta – joskus joku rohkea jää eloon ja saattaa muuttaa maailmaa piirun verran paremmaksi paikaksi.

(muokattu 18.06.2016)

Darlah: 172 tuntia KuussaSovinnontekijän kynsi (Uuden auringon kirja, #2)Hotel SapiensRocannonin maailmaTaivaan avain (Endgame–trilogia, #2)

Velma avatar

Jossain vaiheessa kyllästyin avaruusjuttuihin, niin olin vähän epäilevä tämän suhteen vaikka pidänkin kotimaisista scifinovelleista muuten. Tämä oli huomattavasti parempi kuin mitä odotin, vaikkei laatu ollutkaan ihan tasainen. Novellimuoto oli toimiva: osa oli vähän pidempiä, mutta ainakaan itse en olisi mistään näistä innostunut enää romaanimittaisena.

punnort, _Silence_
Uusin jäsen: Irma Niemiaho