Houkutus / Elämä ja kuolema: Twilight kymmenvuotisjuhlakirja

Houkutus / Elämä ja kuolema: Twilight kymmenvuotisjuhlakirja

Stephenie Meyer
Julkaistu: maaliskuu 14, 2016 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Life and Death: Twilight Reimagined
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, paranormaali romantiikka, kokoelma, nuoret
Avainsanat: elokuva, vampyyrit

Sisältää romaanit Houkutus ja Elämä ja kuolema: Houkutus toisin päin. Alkuteokset ilmestyneet 2005 ja 2015. Suomentanut Tiina Ohinmaa. Sidottu, kansipaperi.

Koe Bellan ja Edwardin ikoninen rakkaustarina uusin silmin

Houkutuksen ensijulkaisusta on kymmenen vuotta: kirjan juhlapainos yllättää fanit.

On kulunut kymmenen vuotta Houkutuksen ilmestymisestä ensimmäisen kerran. Stephenie Meyer ilahduttaa lukijoitaan yllättävällä ja rohkealla tavalla: Houkutus ilmestyy nyt kääntökirjana, jonka toisella puolella on alkuperäinen, miljoonat lukijat ihastuttanut Bellan ja Edwardin henkeäsalpaava rakkaustarina. Ja kun kirjan kääntää ympäri, löytyy ikoninen tarina Meyerin uudelleen kertomana nimellä Elämä ja kuolema. Tässä versiossa lukija saa kokea syvän romanttisen ja trillerimäisen jännittävän rakkaustarinan täysin uudesta näkökulmasta.

Twilight – Houkutus on lumonnut miljoonia lukijoita, ja siitä on tullut moderni klassikko, joka aloitti paranormaalin renessanssin kirjallisuudessa, tv-sarjoissa ja elokuvissa. Romaani on ollut mm. New York Timesin #1 bestseller sekä saman lehden "toimittajan valinta" sekä nimetty Time-lehdessä "kaikkien aikojen parhaaksi nuortenkirjaksi". Twilight-saagaan kuuluvat Houkutuksen lisäksi Uusikuu, Epäilys, Aamunkoi, Bree Tannerin lyhyt elämä ja Houkutus – Kuvitettu opas vampyyrisaagaan. Saagaa on myyty maailmanlaajuisesti lähes 155 miljoonaa kappaletta.

(muokattu 17.03.2016)

Uusikuu (Houkutus, #2)Bree Tannerin lyhyt elämäAamunkoi (Houkutus, #4)Epäilys (Houkutus, #3)Houkutus (Houkutus, #1)

Myrsky10 avatar
3.5
Hyvä kirja. Pidän ajatuksesta, että Houkutus kerrotaan eri sukupuolirooleilla. Tarina ei kuitenkaan ollut alkuperäisen veroinen, mutta tosi hyvä kuitenkin. Tarina oli pitkälti samanlainen kuin alkuperäinen, mutta erilainen loppu oli kyllä todella positiivinen ja mukava yllätys. Kannattaa kyllä lukea, jos on kaikki kirjat lukenut aiemmin :)
Nella avatar
3.5

Elämä ja kuolema on periaattessa aivan sama tarina kuin Houkutus, vain sukupuoliroolit ovat vaihtuneet. Olin aluksi hieman skeptinen asian suhteen, mutta pidin siitä oikeastaan yllättävän paljon.

Hahmot tuntuvat melko erilaisilta, jonka takia tarinakin saa hieman uuden tyylin. Edith on mielestäni ihana hahmo, pidin hänestä melkein enemmän kuin Houkutuksen Edwardista. Molemmissa teoksissa on sama puute, joka itseäni häiritsee hieman: kaikki ... (lisää)

Q_Black avatar
Koska Bellan ja Edwardin tarina on suhteellisen hyvässä muistissa, päätin ajan säästämiseksi lukea vain kääntöpuolella olevan uudelleen muokatun version. Odotin ehkä vähän enemmän erilaista tarinaa kuin alkuperäinen Houkutus, mutta ilokseni huomasin, että tarinaa oli jonkun verran muokattu ja se kulki osaltaan ehkä nopeampaan tempoon kuin alkuperäinen tarina. Hiukan joutui kyllä miettimään, että kukahan nyt on kukakin ja mitähän sukupuolta kun Culleneiden perhe oli ... (lisää)
CCrystal avatar
Houkutus uudelleen kerrottuna sukupuoliroolit vaihtaen oli ajatuksena oikein mielenkiintoinen. Toteutettunakin se oli hyvä, mutta. Itseäni tarina ei kuitenkaan miellyttänyt näin päin, sillä jotenkin kömpelö ja tavallinen POIKA tuntui omasta mielestäni vain lähinnä säälittävältä tapaukselta. Miten täydellinen vampyyrityttö voi muka rakastua noin säälittävään ja onnettomaan poikaan? Itse naisena en pitänyt Beauta yhtään puoleensavetävänä ja varmaankin siitä syystä ... (lisää)
Anqi avatar
2.0
Olen alkuperäisen kirjan lukenut useamman kerran vuosien varrella, joten tämä juhlajulkaisu vaikutti ihan mielenkiintoiselta idealta. Se ei kuitenkaan yltänyt edes alkuperäisen Houkutuksen tasolle. Kirja tuntui tosi pitkäveteiseltä ja hahmojen uudet nimet oli sekavia ja muutamaan kertaan piti pysähtyä miettimään, että kuka se tämäkin hahmo nyt taas olikaan. Jotenkin tuntui myös, että Beaun ja Edythen väliltä jäi uupumaan se jokin, joka taas Bellalta ja Edwardilta löytyi. Beau tosin oli rennompi ja mukavampi hahmo kuin Bella. Kirjan loppu oli ihan kiva, joskin aika täyteen pakattu.
Truuners95 avatar

Alkuperäinen sarja ei jaksanut innostaa. Tulin kuitenkin lukeneeksi sen. En kuulu tämän kirjasarjan äänekkäimpiin vastustajiin. Suhtaudun lähinnä siihen humoristisesti. Tämä kirja kuitenkin sai minut koukkuun lähes heti, johtuen kaiketi että minäkertoja on samaa sukupuolta kuin minä itse. Tämä kirja jätti todella haikeat tunnelmat, kun en olisi halunnut sen päättyvän ollenkaan. Tälläisen tunteen on aikaisemmin saanut aikaan Timo Parvelan Sammon vartijat sarja.

Uusin jäsen: Jimbo Whateverson